مدافعان حقوق بشر: غرب با فروش سلاح، شریک جرم عربستان در یمن است

پنج شنبه 16 اسفند 1397 - 14:47:43
مدافعان حقوق بشر: غرب با فروش سلاح، شریک جرم عربستان در یمن است

تهران- الکوثر: شماری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر در گزارشی اعلام کردند عربستان و امارات با سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی شهروندان یمنی را به قتل می‌رسانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان حقوق بشری "شهروند" که مقر آن در یمن است و شبکه دانشگاهی حقوق بشری که مقر آن در آمریکا است و همچنین سازمان "باکس" در گزارش خود اعلام کردند که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و امارات با سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی منازل، مدارس، پروژه‌های تجاری، مزارع، درمانگاه‌ها، ساختمان‌های دولتی و حتی سالن های برگزاری جشن‌ را در یمن تخریب کرده اند.

در همین راستا رضیه المتوکل، رئیس سازمان حقوق بشری "شهروند" تاکید کرد، وعده‌های عربستان و امارات برای کاهش خسارات غیرنظامیان در یمن واهی و پوچ بوده است.

المتوکل همچنین تصریح کرد، این گزارش نمونه‌ای از حملات مرگبار ائتلاف را بیان می‌کند که در آن از سلاح‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا استفاده شده است.

وی از آمریکا و انگلیس خواست تا عملیات انتقال سلاح و تمامی اشکال کمک به عربستان و امارات در جنگ یمن را متوقف کنند.

المتوکل در مقابل کنگره آمریکا نتایج پژوهش‌های سازمان درباره نقض حقوق بشر در یمن را اعلام خواهد کرد.

این گزارش به بررسی حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات در آوریل 2018 و هدف قرار دادن مراسم عروسی در استان "حجه" و تبدیل آن به مراسم سوگواری و کشته شدن دست کم 21 غیرنظامی و زخمی شدن 97 تن دیگر با بمب‌های خوشه‌ای آمریکا می‌پردازد.

این گزارش همچنین به حملات دیگر نیروهای ائتلاف در دسامبر 2016 به منزلی در استان "حجه" پرداخته که در آن از بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی استفاده شد و دست کم 15 غیرنظامی از جمله 9 کودک کشته شدند.

از 25 مارس 2015 عربستان با مشارکت همپیمانانش جنگ علیه یمن را آغاز کرد که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی شد که این اقدام تاکنون با انتقادات بین‌المللی بسیاری رو به رو شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 اسفند 1397 - 14:33:22