تاکید مهدی المشاط بر لزوم اجرای توافق سوئد

پنج شنبه 9 اسفند 1397 - 20:26:6
تاکید مهدی المشاط بر لزوم اجرای توافق سوئد

تهران - الکوثر : رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر حمایت دولت نجات ملی یمن از تلاش های سازمان ملل متحد برای اجرای توافق سوئد با وجود کارشکنی های طرف مقابل تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن و ژنرال مایکل لولیسگارد رئیس هیئت ناظر سازمان ملل دیدار کرد.

در این دیدار که یحیی الراعی رئیس مجلس نمایندگان و عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در آن حضور داشتند مسائل مربوط به توافق الحدیده و راه های اجرای آن بررسی شد.

همچنین در این دیدار مسائل مربوط به اجرای مرحله نخست جدول زمانی تغییر آرایش استقرار نیروها که مایکل لولیسگارد آن را تقدیم کرده بود، بررسی شد.

المشاط در این دیدار بر حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد برای اجرای توافق با وجود شانه خالی کردن طرف مقابل و پایبند نبودن به تعهدات خود و اجرا نکردن مرحله نخست طرح کمیته مشترک تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم وادار کردن طرف مقابل به اجرای توافق تاکید کرد.

فرستاده سازمان ملل متحد هم بر اهمیت اجرای توافقی که به دست آمده است تاکید کرد و گفت طرف مقابل را به اجرای توافق سوئد و طرح تغییر آرایش استقرار نیروها تشویق می کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 9 اسفند 1397 - 18:6:14