طرح نمایندگان کنگره برای رسمیت بخشیدن به حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان

چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 10:3:35
طرح نمایندگان کنگره برای رسمیت بخشیدن به حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان

تهران- الکوثر: برخی نمایندگان کنگره آمریکا روز سه‌شنبه قطعنامه‌هایی در دو مجلس کنگره ارئه کرده‌اند که خواستار به رسمیت شناختن حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این راستا «تد کروز» و «تام کاتن»، نمایندگان مجلس سنا و «مایک کالاگر»، عضو مجلس نمایندگان دو قطعنامه موازی را به دو مجلس کنگره آمریکا ارائه کرده‌اند.

بیانیه‌ای که روی وب‌سایت تد کروز قرار گرفته حاکی است این قعطنامه‌ها خواستار آن هستند که آمریکا حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد. در این بیانه ادعا شده است: «تهدیدی که ایران متوجه آمریکا و اسرائیل می‌کند مستلزم این است که واقعیت سیطره اسرائیل بر این اراضی به رسمیت شناخته شود». 

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 با کشورهای عرب منطقه، بخش اعظم بلندی‌های جولان سوریه را به تصرف خود درآورد و در سال 1981 اعلام کرد این بلندی‌ها را به فلسطین اشغالی ضمیمه کرده است.

این منطقه با مساحتی حدود 1800 کیلومتر مربع در جنوب غرب سوریه واقع است و بخش اعظم استان قنیطره سوریه را تشکیل می دهد. مرتفع ترین نقطه این منطقه 2800 متر ارتفاع دارد. این منطقه به دلایلی همچون برخورداری از منابع غنی آب شیرین، فاصله اندک تا دمشق (70 کیلومتر)، واقع شدن در محل تلاقی سوریه، لبنان، اردن و سرزمین های اشغالی فلسطین و مشرف بودن به مناطق اطراف اهمیت بالایی دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 9:57:48