پیامدهای مرگبار همراهی انگليس با ائتلاف متجاوز سعودی

دو شنبه 6 اسفند 1397 - 20:44:9
پیامدهای مرگبار همراهی انگليس با ائتلاف متجاوز سعودی

تهران - الکوثر : جنبش انصارالله یمن شنبه شب از کشته شدن 9 نظامی بریتانیایی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در "نجران" جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنبش انصارالله یمن اعلام کرد ، این 9 نظامی بریتانیایی هدایت عملیات  نظامیان متجاوز سعودی علیه نیروهای یمنی را برعهده داشتند. 

روزنامه بریتانیایی "دیلی اکسپرس" نیز هفته گذشته از زخمی شدن دو نظامی این کشور در یمن خبر داده بود.

تلفات نظامیان بریتانیایی در یمن مشارکت مستقیم این کشور  در جنگ ائتلاف سعودی علیه  یمن را نمایان تر کرد.  عربستان با حمایت آمریکا، امارات، انگليس و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. 

جنگ‌ افروزی عربستان و متحدانش در یمن تا کنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. انگليس به صورت عملی و نیز با کمک تجهیزاتی و لجستیکی در این تجاوزگری مشارکت دارد و در حجم بسیار وسیع در پوشش سیاسی دادن به تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن سهیم است.

محمد عبدالسلام از مقامات جنبش مردمی انصارالله یمن و رئیس هیأت ملی مذاکرات صلح این کشور بارها با اشاره به اینکه توجیهی برای حضور نیرو‌های خارجی در کشورش وجود ندارد خاطر نشان کرده است که بخش‌هایی از یمن عملا در اشغال بریتانیا ، عربستان و امارات است.

انگليس نه تنها در مسیر حل سیاسی بحران یمن کارشکنی می کند و سیاست مزورانه ای را در این عرصه دنبال می کند  بلکه در عرصه میدانی نیز با تجهیز عربستان به سلاح های پیشرفته و نیز کشتارجمعی عملا در جنایات عربستان و مزدوران آل سعود یعنی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن مشارکت دارد.

انگليس با تداوم سوء استفاده از شرایط یمن پیگیر سیاستهای مداخله جویانه و تحرکات نظامی مشکوک خود در این کشور بوده است. اقدامات اخیر انگلیس در منطقه استراتژیک یمن در نزدیکی تنگه باب المندب  بیانگر تدارکات انگلیس برای حضور بیشتر نظامی در یمن و حضور مداخله جویانه در این منطقه به موازات  تحرکاتش برای احیای حضور خود در منطقه خلیج فارس است. 

توطئه بریتانیا علیه  یمن به نقض حاکمیت این کشور و مداخلات مستقیم و غیر مستقیم نظامی بریتانیا در این کشور  محدود نمانده و جهانیان شاهد همراهی همه جانبه لندن با توطئه های سیاسی ائتلاف سعودی  به منظور دروضعیت نا آرام و بلاتکلیف سیاسی قرار دادن یمن هستند. در چنین شرایطی می توان دلیل بحران یمن و تداوم آن را  مخالفت های غرب به سرکردگی آمریکا و بریتانیا و حکام عربی به رهبری عربستان با  واگذاری قدرت به مردم و کمک به مزدورانشان در یمن  جهت دور زدن قیام مردم یمن به منظور به تجزیه کشاندن این کشور دانست . با توجه به چنین اهداف مغرضانه ای است که دولت نجات ملی یمن در خصوص تشدید تحرکات مشکوک نظامی و سیاسی بریتانیا  که درهماهنگی با سیاستهای آمریکا جهت  سیطره بر منطقه صورت می گیرد، هشدار داده اند.

انگليس همواره نقش مهمی در ارائه آموزش نظامی به نیروهای نظامی سعودی برعهده داشته است و حتی آماده سازی جنگنده های تورنادو نیروی هوایی سعودی برای انجام عملیات بمباران مردم یمن با مشارکت مستقیم مستشاران بریتانیایی و آمریکایی صورت گرفته است. دولت بریتانیا با بستن چشم خود بر  جنایات و فجایعی که رژیم سعودی در جریان جنگ یمن مرتکب می شود و با همراهی ها و حمایتهای خود از عربستان به عنوان شریک جرم جنایات آل سعود شناخته می شود.    


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 اسفند 1397 - 18:41:40