افتتاح دو صحن حرم مطهر امامین جوادین (ع) در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)

دو شنبه 6 اسفند 1397 - 18:8:45
افتتاح دو صحن حرم مطهر امامین جوادین (ع) در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)

تهران - الکوثر : مدیر پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین گفت: به منظور رفاه حال زائران حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام؛ دو صحن شرقی و غربی این آستان در سالروز میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ستاد بازسازی عتبات عالیات ، عباس رضائی نسب اعلام کرد : دو صحن توسعه ای حرم مطهر امامین جوادین در مراسمی با حضور مقامات ایرانی و عراقی شامگاه فردا و در سالروز میلاد پربرکت دخت نبی اکرم(ص) به روی زائران گشوده می شود. 

رضائی نسب افزود : با افتتاح این صحنها، نزدیک به 2 هزار و 200 مترمربع به فضای مسقف حرم مطهرامامین جوادین علیهماالسلام افزوده میشود.

وی ارتقای سطح رفاه حال زائران را هدف ساخت دو صحن شرقی و غربی حرم مطهر اعلام کرد و گفت: با بهرهبرداری از این طرح ، حدود یک هزارمتر مربع به فضای زیارتی بخش بانوان و یکهزار و 200 متر مربع به بخش زیارتی آقایان افزوده می شود.

مدیر پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین با بیان اینکه احداث صحنهای شرقی و غربی موجب بهبود تناسب بین فضای روباز و مسقف حرم مطهر خواهد شد افزود: این صحن های جدید فضای مناسبی را نیز برای برگزاری نماز جماعت ، آئینهای مذهبی و بیتوته بیش از دو هزار زائر فراهم میکند.

رضائی نسب با تجلیل از حمایتهای مادی و معنوی دوستداران اهل بیت (ع) و همکاری مردم و مسئولان عراقی گفت : همه مصالح به کار رفته در این طرح از کارخانه های ایران خریداری شده است و مهندسان ، استادکاران و هنرمندان کشورمان اجرای آن را در کنار برادران عراقی برعهده دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 6 اسفند 1397 - 17:43:57