حزب الله: ازسرگیری روابط لبنان- سوریه ضروری است

شنبه 4 اسفند 1397 - 12:43:38
حزب الله: ازسرگیری روابط لبنان- سوریه ضروری است

بیروت- الکوثر: معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد قانون اساسی و منافع لبنان ایجاب می کند برای برقراری بهترین روابط با سوریه تلاش شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ نعیم قاسم در مراسمی در بیروت گفت: آمریکا به دنبال تخریب لبنان است و می خواهد این کشور از کمترین توان برخوردار باشد تا نتواند مستقل شود.

وی از نظراتی که مخالف تماس با دمشق به منظور حل بحران آوارگان و تلاش برای بازگشت امن آنها به کشورشان است انتقاد کرد. شیخ نعیم قاسم گفت: «منافع اقتصادی ما ایجاب می کند که راه بین ما و آنها بازشود. منافع سیاسی ما ایجاب می کند که برای مقابله با چالش ها با آنها باشیم. منافع اخلاقی ما این است که از کشورمان محافظت کنیم و آنها نیز از کشورشان محافظت کنند و ما با آنها باشیم و آنها نیز با ما باشند. چرا برابر این موضع ایستاده اید؟ هیچ علتی وجود ندارد به جز وابستگی. وابستگی به تصمیم گیری آمریکا که می گوید بازگشت ممنوع است. هیچ توجیه و علت قانع کننده ای وجود ندارد که گفته شود ما نمی توانیم روابطمان را با سوریه ازسربگیریم، چرا؟ ما بر اساس آنچه به نفع لبنان است عمل خواهیم کرد و هر چقدر هم که فریاد بزنند ارزشی ندارد. در هر حال ما کاری را که درست است انجام می دهیم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


شنبه 4 اسفند 1397 - 11:55:45