العربی الجدید خبرداد:

ناتوانی رژیم سعودی از متوقف کردن حملات به مرزهایش

چهار شنبه 1 اسفند 1397 - 18:59:39
ناتوانی رژیم سعودی از متوقف کردن حملات به مرزهایش

بیروت- الکوثر: با گذشت چهار سال از آغاز تجاوز همه جانبه ائتلاف سعودی به یمن، رژیم سعودی اکنون در شرایطی قرار گرفته که از متوقف کردن حملات نیروهای یمنی به مرزهایش نیز ناتوان شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وبگاه روزنامه قطری «العربی الجدید» در یادداشتی با عنوان «پس از چهار سال جنگ؛ عربستان از توقف حملات حوثی‌ها به مرزهایش عاجز است» نوشت: پس از تقریبا چهار سال جنگ در یمن که ویرانی‌ها و آسیب‌های سنگینی به بخش‌های مختلف زندگی در یمن وارد کرده است، تقریبا روزی نیست که رسانه‌های عربستان سعودی خبری مربوط به مراسم تشییع جنازه‌های سربازانشان که زیر آتش نیروهای انصار الله کشته شدند، منتشر نکنند.

این وبگاه قطری افزود: این موضوع تنها یکی از نشانه‌های شکست عربستان سعودی در تحقق حداقل یک پیروزی در یمن یعنی پایان دادن به قدرت حوثی‌ها در تهدید مناطق مرزی عربستان است، در عوض ارتش سعودی در شرق یمن در استان المهره حضور خود را برجسته کرده است، جایی که هیچ اثری از حوثی‌ها نیست و این حضور بیشتر در راستای اجرای نقشه‌های بلندپروازانه و اعلام نشده سعودی‌هاست.

العربی الجدید نوشت: در روزهای اخیر تعداد حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی افزایش یافته است، این عملیات‌ شامل تهاجم و پیشروی به پست‌های مرزی گوناگونی بود که در جریان آن گروه حوثی از کنترل خود بر ارتفاعات متعددی در جحفان در منطقه جیزان و مواضع دیگری در شهرک رشاحه شرقی و غربی در منطقه نجران خبر داد.

این وبگاه خبری ادامه داد: همزمان، حملات توپخانه‌ای و موشکی و تک تیراندازی علیه نظامیان سعودی در نقاط مرزی مختلف در جیزان و نجران شدت گرفت، جایی که با یک نوار مرزی با استان صعده پایگاه حوثی‌ها در ارتباط است.

العربی الجدید افزود: اگر مرز با عربستان از چهار سال پیش انگیزه اصلی مداخله نظامی مستقیم عربستان در یمن بوده باشد مداخله‌ای که به بهانه حمایت از دولت منصور هادی صورت گرفت... و اگر عربستان به دنبال پایان دادن به "تهدید" حوثی‌ها برای مرزهای جنوبی‌اش بوده باشد، اما حالا وضعیت این مرزها نماد شکست نظامی عربستان شده است.

این وبگاه خبری تاکید کرد: در حالی که رسانه‌های ریاض از پیروزی ارتش یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی در پیشروی به سمت صعده پایگاه حوثی‌ها سخن می‌گویند؛ اما تقریبا روزی نیست که ریاض به کشته شدن یک یا چند نفر از نظامیان ارتش خود در درگیری‌های مرزهای جنوبی خود اعتراف نکند.

العربی الجدید نوشت: در حالی که وزارت دفاع سعودی در مورد تعداد آنها صحبت نمی‌کند، رسانه‌ها اخبار مربوط به مراسم خاکسپاری این نظامیان در شهرهای مختلف عربستان را گزارش می‌دهند، چیزی که موید گزارش حوثی‌ها درباره حملات و درگیری‌ها در روستاها و شهرهای سعودی است.

این وبگاه خبری در پایان آورده است: عربستان سعودی دست کم هنوز به پایان دادن تهدیدهایی که مرزهایش را تحت تاثیر قرار داده است، قادر نیست، آن هم تهدید کسانی که آنها را بازوی ایران رقیب منطقه‌ای خود برمی‌شمرد و آنها نماینده قدرتی هستند که بخش‌های متعددی از شمال یمن را پس از چهار سال جنگ تحت تسلط خود گرفتند و همچنان به توسعه نظامی خود مشغولند نظیر خبرهایی که از مدل جدید موشک‌ها و پهپادهای خود منتشر می‌کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 اسفند 1397 - 18:11:0

پربازدیدها