چرا «هدر نائورت» پُست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را نپذیرفت؟

یک شنبه 28 بهمن 1397 - 9:52:21
چرا «هدر نائورت» پُست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را نپذیرفت؟

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که از سوی ترامپ برای تصدی سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شده بود انصراف خود را از پذیرش این پست اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «هدر نائورت» انصرافش را از تصدی این سمت اعلام کرده است و دولت ترامپ به زودی گزینه‌ای جدید را معرفی خواهد کرد. 

نائورت که پیش از معرفی‌اش به عنوان نامزد تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بود  دلایل این تصمیم را مسائل خانوادگی دانسته است.  

   نائورت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از رئیس‌جمهور ترامپ و وزیر خارجه پمپئو بابت اطمینانشان به من و در نظر گرفتن من برای تصدی سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد سپاسگزارم. با وجود این، در دو ماه گذشته اوضاع برای خانواده‌ام خسته‌کننده شده است و بنابراین، از لحاظ مسائل خانوادگی صلاح در این است که انصراف دهم».

ترامپ اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی، مدتی بعد از کناره‌گیری «نیکی هیلی» از سمتش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نائورت را به عنوان گزینه جایگزینی وی معرفی کرد. 

نائورت قبل از معرفی‌اش به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجری فاکس‌نیوز بود. معرفی او به عنوان گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، به جهت نداشتن تجربه دیپلماتیک مورد انتقاد قرار گرفته بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 بهمن 1397 - 9:51:13