کنگره آمریکا فروش سلاح به عربستان را محدودتر می کند

پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 13:6:41
کنگره آمریکا فروش سلاح به عربستان را محدودتر می کند

تهران - الکوثر : رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی از اقدام عربستان سعودی در انتقال تسلیحات برای گروه های تندرو در یمن اعلام کرد کنگره باید اعمال محدودیت های بیشتر را بر فروش سلاح به ائتلاف تحت فرماندهی عربستان مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب با 25 رای موافق در برابر 17 رای مخالف از قطعنامه ای حمایت کرد که ارتش آمریکا را از هرگونه حمایت از سعودی ها و حامیانش در جنگ یمن بازمی دارد.

الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این گزارش ها بسیار نگران کننده است و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور باید تحقیقات و تلاش بیشتری را برای جلوگیری از تکرار این موارد به عمل آورد.

وی افزود : آیا کنگره نباید محدودیت های بیشتری را بر فروش سلاح به ائتلاف سعودی بررسی کند؟

وزارت امور خارجه آمریکا از تحقیقات درباره این گزارشها خبر داد و یک مقام این وزارتخانه اعلام کرد : " ما از این گزارش ها مطلع و به دنبال اطلاعات بیشتر هستیم. همه این گزارش ها به طور جدی در دست بررسی قرار دارد.

مایکل مک کول عضو کنگره آمریکا نیز قتل خاشقجی را مانع بزرگی در مسیر مناسبات ریاض - واشنگتن دانست و درباره کشته شدن غیرنظامیان در جنگ یمن ابراز تاسف کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 12:21:0