تاکید وزیر خارجه عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و سوریه

پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 19:6:42
تاکید وزیر خارجه عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و سوریه

تهران - الکوثر : محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق بر ضرورت احترام ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه داعش به استقلال و حاکمیت عراق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد علی الحکیم در نشست افتتاحیه وزاری خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت : در آغاز اجازه دهید که از آمریکا به خاطر میزبانی این نشست تشکر کنم.

الحکیم افزود : من از تمامی کشورهای جهان می خواهم که به عراق در نبرد با هسته های خاموش گروه تروریستی داعش و نابودی آنها کمک کنند. همچنین از همه کشورها می خواهیم که در برقراری ثبات در مناطق آزاد شده و بازسازی این مناطق به عراق کمک کنند چرا که انجام این امور در حفظ دستاوردها اهمیت بسیاری دارد و تضمین کننده عدم بازگشت تروریسم است.

وی اضافه کرد : عراق ضمن آنکه از تلاش های ائتلاف بین المللی در عراق که شکست تروریسم را به ارمغان آورده استقبال می کند بار دیگر بر اهمیت مراعات مبانی اساسی که ائتلاف بین المللی بر اساس آن شکل گرفته تاکید می کند. یکی از مهم ترین این مبانی اساسی، احترام کامل به حاکمیت عراق است و اینکه تمامی عملیات های این ائتلاف باید با اطلاع و رضایت دولت عراق و با مشورت نیروهای مسلح عراقی صورت گیرد و به قانون اساسی عراق کاملاً احترام بگذارند و به تعهداتی که عراق بر اساس منشور سازمان ملل متحد و قانون بر عهده دارد احترام بگذارند.

وی افزود : در همین چارچوب بر ضرورت گسترش تلاش های ائتلاف بین المللی برای از بین بردن تروریسم در سوریه و تضمین عدم بازگشت تروریسم تاکید می کنیم و در عین حال حاکمیت سوریه و یکپارچگی سرزمینی این کشور را نیز مد نظر داریم ، تا از این طریق پیروزی بزرگی که در عراق و سوریه بر تروریسم فرامرزی به دست آمده حفظ شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 10:19:54