مخالفت «سائرون» و «الفتح» با ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق

سه شنبه 16 بهمن 1397 - 16:39:11
مخالفت «سائرون» و «الفتح» با ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق

تهران- الکوثر: دو فراکسیون اصلی پارلمان عراق و حامی دولت این کشور روز سه شنبه در یک نشست ویژه بار دیگر بر مخالفت خود با حضور نظامی آمریکا در خاک کشورشان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فراکسیون «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و «سائرون» مورد حمایت مقتدا صدر بعد از پایان این نشست، در بیانیه ای مشترک به موضع اخیر ترامپ واکنش نشان دادند و با حضور نظامی آمریکا در خاک کشورشان مخالفت کردند.

ترامپ چند روز پیش طی سخنانی بار دیگر گفته بود که نیروهای نظامی آمریکا در عراق می مانند تا مراقب ایران باشند.
برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه در واکنش به این سخنان تاکید کرد که نیروهای آمریکا در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق حضور یافته اند و ماموریتی که ترامپ گفته، برای آنان تعریف نشده و به اطلاع و موافقت بغداد نرسیده است.
در بیانیه پایانی آمده است که دو فراکسیون الفتح و سائرون با هرگونه حضور نظامی و وجود پایگاه های نظامی زمینی آمریکایی ها در خاک عراق مخالف هستند.
هادی العامری در این نشست گفت عراق در برابر چالش های مهمی قرار دارد که باید از آنها به سلامت عبور کند و یکی از مهمترین این چالش ها مسئله حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق است.
وی اضافه کرد قانون اساسی عراق با هرگونه حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور مخالف است.
این فرمانده سابق ارشد در تشکیلات حشد الشعبی و دبیرکل سازمان بدر تاکید کرد ما نمی خواهیم عراق سکوی تهدید علیه کشورهای همجوار باشد.
اظهارات ترامپ در طول روزهای گذشته با واکنش های تندی در داخل عراق مواجه شده و جناح های مختلف سیاسی و حتی مقامات بلندپایه عراقی، این اظهارات را زنگ خطری برای امنیت عمومی عراق دانسته و آن را به مثابه رویکرد واشنگتن برای تنش آفرینی در منطقه دانستند.
برهمین اساس نمایندگان پارلمان عراق از جناح های مختلف خواستار تسریع در تصویب لایحه قانونی خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق شده اند.
دو فراکسیون الفتح و سائرون در نشست مشترک امروز خود، علاوه بر بررسی مسئله خروج نظامیان آمریکا از عراق، موضوع اختلافات سیاسی دو طرفه و همچنین راهکارهای حمایت از دولت به منظور پیشبرد برنامه های اقتصادی و رفاهی اش را بررسی کردند.
در این جلسه «نصار الربیعی» عضو برجسته فراکسیون سائرون پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک بین دو فراکسیون برای حل و فصل اختلافات فیمابین را داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 بهمن 1397 - 16:38:53

پربازدیدها