ادامه کمک آژانس به توسعه برنامه هسته ای عربستان سعودی

شنبه 6 بهمن 1397 - 15:8:33
 ادامه کمک آژانس به توسعه برنامه هسته ای عربستان سعودی

تهران - الکوثر : آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی در مورد توسعه طرح های زیرساختی انرژی هسته ای در عربستان سعودی به دولت این کشور ارائه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  در این  گزارش که از سوی الیزابت دیک و به وسیله دپارتمان انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر شد آمده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش نهایی تهیه شده از ماموریت کارشناسان و متخصصان خود را در ارتباط با برنامه پادشاهی عربستان سعودی در راستای توسعه زیرساخت های مرتبط با برنامه هسته ای به مقامات این کشور ارائه کرد.

در این گزارش آمده است : میخائیل چوداکف معاون دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس دپارتمان انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی بیست و دوم ژانویه 2019 در شهر ریاض این گزارش را به دکتر خالد آل سلطان رئیس شهر انرژی اتمی و انرژی های تجدیدپذیر ملک عبدالله تحویل داد.

چوداکف گفت : همانطور که در گزارش ماموریت جامع بازبینی زیرساخت های هسته ای نیز ذکر شده است، پادشاهی عربستان سعودی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در بحث توسعه زیرساخت های انرژی هسته ای داشته است. 

همزمان گزارشهایی در خصوص اقدام عربستان سعودی در ساخت موشکهای بالستیک منتشر شده است. 

دو روز پیش روزنامه واشنگتن‌ پست در گزارشی از اقدام عربستان سعودی در ساخت کارخانه تولید موشک های بالستیک در این کشور پرده برداشت.

در گزارش واشنگتن‌ پست در این خصوص آمده است : این اولین کارخانه ساخت موشک های بالستیک در عربستان به شمار آمده و لذا بخشی از جاه طلبی های نظامی و هسته ای روبه افزایش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید : این کارخانه در صورت عملیاتی شدن توان تولید موشک‌ های بالستیک را به سعودی‌ ها می‌ دهد. کارخانه مذکور در یک پایگاه موشکی در منطقه «الوطح» در جنوب غربی ریاض واقع شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 6 بهمن 1397 - 9:51:32