هشدار فعال عربستانی درباره وضعیت زندانیان در این کشور

شنبه 6 بهمن 1397 - 11:57:34
هشدار فعال عربستانی درباره وضعیت زندانیان در این کشور

تهران - الکوثر : فعال حقوقی عربستانی ، شرایط فعالان بازداشت شده در کشورش را بسیار وخیم خواند و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را عامل اصلی سیاست شکنجه و رعب و وحشت علیه فعالان سعودی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یحیی عسیری در ارزیابی گزارش سازمان های بین المللی درباره اوضاع زنان بازداشت شده در عربستان به شبکه الجزیره گفت : متاسفانه اوضاع حقوقی و شرایط بازداشت شدگان در عربستان بسیار رقت بار است.

وی تصریح کرد : شرایط بسیار دشوار است اما وقتی چنین مواردی را به صورت مکتوب گوشزد کردیم بسیاری گزارش های ما را تکذیب کردند ، امروز سازمان حقوق بشر عربستان که بخشی از حاکمیت و دادستانی کل این کشور است درباره این قربانیان گزارش های دروغینی را منتشر می کنند و هم زمان از این فعالان می خواهد تا با نظام همراهی کنند حال آنکه قربانیان در زیر شکنجه قرار دارند.

عسیری تاکید کرد : با وجود چنین فشارهایی بازداشت شدگان همچنان بر این نکته که تحت شکنجه قرار دارند پافشاری می کنند. مقامات کشور با سیاست افزایش فشار بر فعالان بازداشت شده سعی می کنند سخنان بازداشت شدگان و هم زمان گزارش های سازمان های بین المللی درباره اوضاع فعالان در عربستان را تکذیب کنند، البته این روند سودی برایشان به دنبال نخواهد داشت.

وی اضافه کرد : کسی که پشت پرده این شکنجه ها قرار دارد محمد بن سلمان است زیرا مشاور ویژه اش در شکنجه شدن ها حضور می یابد. حتی در یکی از صحنه های شکنجه به قربانی گفت ، هرکاری که دلمان بخواهد با شما انجام می دهیم سپس جسدتان را ذوب می کنیم و در دستشویی می اندازیم. یعنی تهدیدی که یاد آور صحنه قتل جمال خاشقجی است. چنین تهدیدی بیانگر آن است که شکنجه گران مصونیت دارند.

وی ادامه داد: اصلاحاتی که محمد بن سلمان از آن دم می زند چیزی جز تبلیغات نیست، رفتار او به طور کلی با روند تبلیغی که در پیش گرفته است متفاوت است. هدف او این است که تمام صداهایی را که راوی حقیقتند خاموش و خفه کند و در این راه تفاوتی در داخل و خارج عربستان وجود ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 6 بهمن 1397 - 9:50:24

دسته بندی :