فرستاده سازمان ملل بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد

شنبه 29 دی 1397 - 13:4:11
فرستاده سازمان ملل بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد

تهران- الکوثر: گی یر پیترسون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیشب (جمعه شب) در دیدار با هیئتی از مخالفان این کشور در ریاض، بر یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه فرامنطقه ای 'رأی الیوم' نوشت ، هیئت مذاکره کنندگان مخالفان سوریه در بیانیه خود با اشاره به برگزاری این نشست در ریاض، تاکید کردند که محور گفت و گوی پیترسون با 'نصر الحریری' رییس این هیئت، بررسی راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه بود.
طبق این بیانیه، هیئت مذاکره کنندگان مخالفان سوری بر ادامه هماهنگی خود با نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه تاکید کردند.
پیترسون سه شنبه گذشته هم با 'ولید المعلم' وزیرخارجه سوریه دیدار و گفت و گو کرده بودو وی این دیدار را سازنده و بیانگر اهمیت حل سیاسی بحران این کشور بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت دانست.
وی چهارمین فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه از آغاز بحران این کشور در سال 2011 است. این دیپلمات نروژی جانشین 'استفان دی میستورا' شده است که از 31 دسامبر (10دی) به دلایل شخصی خود را بازنشسته کرده است .
سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است. 


شنبه 29 دی 1397 - 12:21:23