ٍ«نبرد مغزها» بین گردانهای قسام و دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی

یک شنبه 23 دی 1397 - 18:37:16
ٍ«نبرد مغزها» بین گردانهای قسام و دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی

بیروت- الکوثر: گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اطلاعات ارزشمندی از فعالیت های جاسوسی دستگاه اطلاعات داخلی اسرائیل (شاباک) در نوار غزه به دست آورده است که می‌توان آن را نتیجه نبرد مغزها بین این گردانها و شاباک دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک وبگاه نزدیک به قطر دستاوردهای اطلاعاتی جدید گردان های القسام درباره رژیم صهیونیستی و مزدورانش را موجب به هم ریختن محاسبات و قوانین سرویس امنیت داخلی این رژیم و سراسیمه شدن این رژیم در قبال نوار غزه توصیف کرد.

وبگاه خبری «الخلیج آنلاین» در یادداشتی به تحلیل جزئیات تازه‌ای از عملیات «لبه‌ شمشیر» در غزه و جایزه یک میلیون دلاری حماس برای شکار نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی پرداخت.

در مقدمه این یادداشت آمده است: گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس فصل جدیدی از جنگ مغزها را گشوده که  نبردی مخفیانه علیه سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی است و یک گام بزرگ و پیشرفته امنیتی و اطلاعاتی در مبارزه جدی با مزدوران این رژیم محسوب می‌شود.

به نوشته الخلیج آنلاین، حادثه نوامبر گذشته یعنی حمله نیروی ویژه رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس در جنوب نوار غزه و درگیری مسلحانه با نیروهای مقاومت پس از لو رفتن این عملیات صهیونیست‌ها، برای گردان‌های قسام یک رخداد امنیتی گذرا نبود و با توجه به جزئیات حساس آن که القسام به تدریج و به مقتضای شرایط و مجوزهای صادر شده فاش می‌کند، ارتقایی بی نظیر برای قدرت مقاومت شمرده می‌شود.

این یادداشت افزود: پیشرفت امنیتی و اطلاعاتی منحصر به فرد و بی‌سابقه القسام تنها با افشای تصویری و ویدیویی این رخداد امنیتی نشان داده نشده بلکه مقاومت پا را فراتر نهاده و تصمیم گرفته که معادله رابطه مزدوران رژیم صهیونیستی با سرویس اطلاعات این رژیم را متحول کند آن هم با تعیین جایزه یک میلیون دلاری و برخورداری از عفو کامل برای هر مزدوری که اسرائیلی‌ها را در غزه به دام اندازد.

الخلیج آنلاین نوشت: این گام القسام که ناظران و کارشناسان امنیتی آن را «جسارت» توصیف کردند جهشی بی نظیر در تاریخ جنگ مغزها بین القسام و سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی است و همه قوانین و رسومی را که سالیان دراز رژیم صهیونیستی برای استخدام مزدوران خود و فریب آنها با پول به کار گرفته بود از بین می‌برد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی به بیان جزئیاتی از عملیات لبه شمشیر که در جریان آن نیروهای مقاومت در برابر یگان ویژه رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه ایستادگی کردند اشاره و تاکید کرد که گنج اطلاعاتی که ما در این عملیات به دست آوردیم، یک ویژگی استراتژیک در عرصه جنگ مغزها در برابر دشمن صهیونیستی به ما داد.

ابو عبیده با اشاره به فرصتی برای عفو عمومی مزدورانی که پیش از این در دام رژیم صهیونیستی گرفتار شده و تصمیم به توبه دارند، تأکید کرد که هر مزدوری که بتواند یک نیروی ویژه رژیم صهیونیستی را به دام بیندازد، مقاومت فلسطین او را عفو می‌کند و یک میلیون دلار جایزه به او می‌دهد.

«أبو البراء» یکی از فرماندهان اتاق عملیات مشترک مقاومت در نوار غزه در گفت‌وگوی اختصاصی با الخلیج اونلاین گفت: در جریان تحقیق و پیگیری محرمانه وفشرده همه سرنخ های حادثه امنیتی اکتبر گذشته در غزه باند بزرگی از مزدوران رژیم صهیونیستی شناسایی شدند که برخی از اعضای آن بیش از سی سال بوده که با دشمن صهیونیستی در ارتباط بودند و همچنین اطلاعات امنیتی مهم و حساسی به دست آمده که مفاهیم قواعد نبرد جنگ مغزها بین مقاومت و سرویس اطلاعات اسرائیل را تغییر خواهد داد.

ابوالبراء با تاکید بر اینکه مرحله پس از عملیات خان یونس نظیر قبل آن نخواهد بود، گفت: هنوز اخبار غیرمنتظره زیادی داریم که باید درباره افشای آن تصمیم‌گیری شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 دی 1397 - 18:26:51