وزیر خارجه قطر: شورای همکاری، هیچ قدرتی ندارد!

یک شنبه 23 دی 1397 - 9:4:41
وزیر خارجه قطر: شورای همکاری، هیچ قدرتی ندارد!

تهران- الکوثر: وزیر خارجه قطر بامداد یکشنبه در دیدار با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در دوحه گفت شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن «هیچ قدرتی ندارند»!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و وزیر امور خارجه عمان که شنبه شب از ابوظبی راهی دوحه شده بودند، بامداد یکشنبه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر دیدار کردند.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد در این دیدار، اوضاع شورای همکاری خلیج فارس و مسایل مورد اهتمام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه قطر در این نشست گفت شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن «هیچ قدرتی ندارند» و این شورا به اصول و قوانین جدیدی نیاز دارد.

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان و «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، شنبه‌شب در یک سفر از پیش اعلام نشده، احتمالا به منظور میانجی گری بین قطر و دو کشور عربستان و بحرین، وارد دوحه شدند.

بن علوی دو روز پیش برای دیدار با صباح الاحمد امیر کویت به این کشور سفر کرده بود و پس از آن به بحرین رفت و شنبه‌شب نیز از ابوظبی پایتخت امارات راهی دوحه شد.

بحران شورای همکاری خلیج فارس با قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و عربستان سعودی با قطر در تاریخ پنجم ژوئن سال 2017 به اوج خود رسید. همچنین تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی عربستان سعودی و سه کشور مزبور به روی قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم و ارتباط آن با ایران بسته شد.

چهار کشور عربی نامبرده پس از آن، 13 شرط را برای احیای روابط دیلپماتیک با قطر تعیین کردند که مهمترین آن قطع هرگونه روابط دیپلماتیک با ایران و حزب‌الله، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک قطر بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 دی 1397 - 8:33:31