سوریه: شش موشک صهیونیست ها رهگیری و سرنگون شد

شنبه 22 دی 1397 - 14:56:32
سوریه: شش موشک صهیونیست ها رهگیری و سرنگون شد

دمشق- الکوثر: یک منبع نظامی سوری اعلام کرد،‌ هواپیماهای رژیم صهیونیستی با هشت فروند موشک، از حریم هوایی لبنان مواضعی را در غرب دمشق هدف قرار دادند که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه شش موشک را را ساقط کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: این حملات، تجاوز اسرائیل به سوریه بود.

این منبع تاکید کرد، سامانه‌های دفاع هوایی در اطراف فرودگاه دمشق تعداد زیادی از این موشک‌ها را رهگیری کردند و هیچ موشکی نتوانست به اهداف خود اصابت کند.

از سوی دیگر، یک منبع در یگان پدافند هوایی سوریه به اسپوتنیک گفت: موشک‌های اسرائیلی در دو موج حمله شلیک شدند که شامل هشت موشک بودند.

وی ادامه داد: موشک‌های شلیک شده از دو جنگنده اسرائیلی مواضعی را در منطقه الکسوه و اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع در وزارت حمل و نقل سوریه گزارش داد، فعالیت عادی فرودگاه بین‌المللی دمشق ادامه دارد و این حملات هیچ تاثیری بر فعالیت فرودگاه نداشته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز مدعی شد، بخشی از موشک‌ها به سه هدف در حومه غربی و جنوبی دمشق اصابت کردند که انبارهای تسلحاتی حزب‌الله لبنان بوده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد: بزرگترین هدف حملات، منطقه الکسوه و مناطق دیگر در حومه جنوب غربی دمشق بود که مقرها و انبارهای تسلیحاتی ایرانی‌ها و حزب‌الله لبنان در آنجا قرار دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 22 دی 1397 - 14:47:15