پیام پهپادی یمن به متجاوزان و مزدورانشان در سال 2019

جمعه 21 دی 1397 - 12:36:39
پیام پهپادی یمن به متجاوزان و مزدورانشان در سال 2019

تهران - الکوثر : ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به تداوم تجاوزگری و سلطه گری ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش با حمله به پایگاه متجاوزان سعودی از یک پهپاد جدید رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روزپنجشنبه محل رژه نظامی در پایگاه «العند» در استان «لحج» واقع در جنوب یمن را هدف قرار دادند که بر اثر آن بیش از 150 مزدور سعودی کشته و زخمی شدند.  

« یحیی سریع» ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد : حمله پهپاد قاصف «کا - 2» ارتش و نیروهای مردمی یمن پس از اجرای عملیات اطلاعاتی موفق و در پاسخ به ادامه تجاوزهای جنگنده های سعودی به این کشور صورت گرفت. تحولات یمن بیانگر گذار محور مقاومت این کشور به مرحله بازدارندگی جدید و موثر تهاجمی به  اهداف سعودی و مزدورانش است. 

با هدف گرفته شدن اهداف سعودی و عواملش معادله وحشت جای حملات یکجانبه سعودی ها  را گرفته است. پاسخ قاطع موشکی و پهپادی مقاومت یمن  به منزله قدرت نمایی مقاومت یمن  در برابر ائتلاف متجاوز سعودی است.

روند تحولات یمن نشان می دهد که معادلات رژیم متجاوز عربستان برهم  خورده است و نه تنها نیروهای عربستانی متحمل شکست های استراتژیک در برابر مردم یمن شده اند بلکه ضربات وارده به حامیان و عوامل آنها موجب شده است تا  آثار شکست برای آنان بیش از پیش نمایان شود.

این تحولات درحالی رخ داده است است  که منابع خبری از نقض گسترده آتش بس الحدیده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی  خبر داده اند. در کنار نقض گسترده آتش بس  در الحدیده ؛ جبهه های دیگر نیز شاهد جنگ است و ارتش و کمیته های مردمی یمن یورش های متوالی مزدوران و متجاوزان را دفع می کنند.

اما آنچه در کنار روند امور جنگ در جبهه های نبرد  قابل توجه است قدرت پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن است که روز به روز بر توان آن افزوده می شود. یمنی ها در زمینه تقویت توان موشکی پیشرفتهای قابل ملاحظه ای به دست آورده اند . در حالی که قبلا دقت موشک ها و پهپاد ها کمتر بود اما هم اکنون عملیات موشکی و پهپادی دقیق تر شده و اصابت به هدف با دقت بالا انجام می گیرد. 

قدرت موشکی و پهپادی یمنی ها خواب متجاوزان را از آنها گرفته و به مثابه کابوسی برای حمله کنندگان به یمن تبدیل شده است. آنچه می توان گفت این است که هراندازه که جنگ یمن ادامه پیدا کند از سویی تلفات متجاوزان بیشتر می شود و آنها در باتلاق یمن بیشتر فرو می روند و از سوی دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن در تولید بومی سلاح های راهبردی تر توانمندتر می شوند.  

ضربات کوبنده مقاومت یمن به عربستان مقامات این کشور را بیش از پیش در بهت و شوک فرو برده است. تحولات یمن بیانگر تغییر روزافزون موازنه قدرت به نفع مقاومت مردم یمن به رهبری انصارالله است. 

عملیات اخیر پهپادی یمنی ها منحصر به فرد و به مثابه عزم یمنی ها در تشدید مبارزه و نبرد علیه متجاوزان  در سال 2019 است. این موضوع حاوی این پیام برای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش است که در صورتی که به سمت صلح گام برندارند و به نقض آتش بس ادامه دهند و به تجاوزات خود علیه مردم یمن پایان ندهند عاقبت سختی در انتظارشان خواهد بود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 21 دی 1397 - 11:36:4