شکنجه زندانیان یمنی در زندان های زیر نظر امارات

سه شنبه 18 دی 1397 - 20:28:31
شکنجه زندانیان یمنی در زندان های زیر نظر امارات

تهران - الکوثر : فعال حقوقی یمنی شکنجه زندانیان در زندانهای زیر نظر امارات در یمن را اقدامی برنامه ریزی شده دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، توفیق الحمیدی فعال حقوقی یمنی در گفتگو با الجزیره گفت : نقض حقوق بشر در یمن متمرکز به جای خاصی نیست، این مشکل در مناطق مختلف کشور دیده می شود اما آنچه در جنوب یمن مثل عدن ، حضرموت و شبوه و به طور کلی در مناطقی که از حوثی ها پس گرفته شد و زیر نظر امارات یا شبه نظامیان زیر نظر امارات اداره می شود  می گذرد، رفتاری برنامه ریزی شده است.

وی افزود : چنین اتفاقاتی در زندانی مثل زندان بئر احمد عدن نباید نتیجه هرج و مرج خوانده شود زیرا زندان هایی که در آنها چنین رفتارهایی با زندانیان مشخص هستند و افسران اماراتی نیز بر این زندان ها اشراف دارند، حتی سگ های پلیسی و دیگر سازوکارها در این زندانها به کار گرفته می شوند. بر اساس آنچه که ما پیگیری کرده ایم در این زندانها، اعم از حضرموت یا شبوه یا زندان های عدن، ادوات شکنجه وجود دارد و شکنجه افراد محبوس نیز رصد شده است.

الحمیدی اضافه کرد : این موضوعی است که سازمان های مختلف از جمله دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل، یا دیگر سازمان ها و موسسات به آن اشاره کرده اند. وی درباره هویت زندانیان در زندان های اماراتی گفت، زندانیان با هر اتهامی که مواجه باشند باید برای محاکمه به دادگاه سپرده شوند و دادگاه درباره آنها تصمیم گیری کند. در این زندان ها افرادی محبوس هستند که از زمان حبس آنها دوسال گذشت و پس از آن آزاد شدند بدون اینکه خودشان بدانند به چه جرمی بازداشت شده بودند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 18 دی 1397 - 18:44:48