ظریف : تلاش اروپاییها در حد انتظار ما نبوده است

سه شنبه 18 دی 1397 - 12:5:11
ظریف : تلاش اروپاییها در حد انتظار ما نبوده است

تهران - الکوثر : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت ما به همکاری با اروپا درباره سازوکار مالی اروپا با ایران ادامه می دهیم اما منتظر اروپا نمی مانیم و با شرکای سنتی برای تامین منافع مردم مان همکاری می کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدجواد ظریف در دیدار با «نیتین گادکاری» وزیر حمل و نقل هند در پاسخ به سوالی درباره «اس پی وی» (سازوکار مالی اروپا با ایران) گفت : اروپایی ها تلاش کرده اند اما در حد انتظار ما نتوانستند پیشرفت کنند. 

ظریف افزود : ما همکاری خود را از طریق کانالهای مختلف مانند هند گسترش می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما با شرکای سنتی خود مانند هند، چین و روسیه در راستای منافع مردم مان همکاری می کنیم. ما طیفی از موضوعات داریم در همکاری با هند که مطرح هستند. در حوزه بانکی یوکو بانک هند و پاسارگاد همکاری خود را در زمینه تجارت آغاز کردند.

ظریف ابراز امیدواری کرد: با وجود تحریم های امریکا، ایران و هند بتوانند در راستای منافع مردم دو کشور همکاریهای بیشتری داشته باشند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره درخواست هند برای گاز ارزانتر برای راه اندازی صنایع در چابهار گفت: ما برای گفت و گو با هند آمادگی داریم تا انها بتوانند سرمایه گذاری در چابهار از جمله در حوزه پتروشیمی را آغاز کنند.

محمدجواد ظریف خاطرنشان کرد: همیشه آماده گفت و گو ها با هند در این حوزه بوده ایم و از پیشنهادات هند استقبال می کنیم. نمی توانم جلو رسانه ها مذاکره کنم ولی ما آمادگی مذاکره را داریم.

وزیر حمل و نقل هند هم پس از دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دیدار خوبی داشتیم در خصوص بندر چابهار، تسهیلات مالی آماده است.

نیتین گادکاری گفت: مشکلات دیگری وجود دارند اما ما مشکلات را حل می کنیم. وی افزود: دولت هند به بانک ایرانی مجوز داد، شعبه ای طی سه ماه در بمبئی تاسیس شود تا تبادل مالی راحت تری صورت گیرد.

وزیر حمل و نقل هند همچنین گفت: آقای ظریف پیشنهادات زیادی برای آینده ارایه کرد، آنها فولاد، موتورهای لکوموتیو نیاز دارند، من هم پیشنهادات خود را به ایشان دادم. دیدار ما خیلی مفید بود و خیلی از موضوعات را حل خواهد کرد.

گادکاری افزود: مطمئنم در گذر زمان ما دستاوردهایی خواهیم داشت و بندر چابهار که برای ما خیلی مهم است و ما بر روی این موضوع به طور جدی کار می کنیم.وزیر حمل و نقل هند گفت: طرف ایرانی برخی از مشکلاتی را که وجود دارد، حل خواهد کرد و از طرف ما هم فرایند در حال اجرا است، من مطمئن هستم که ما در جایگاهی هستیم که چابهار کارکرد کامل خود را هر چه زودتر آغاز کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 18 دی 1397 - 11:58:46