اعتراض سوریه به تداوم جنایات ائتلاف آمریکایی

یک شنبه 16 دی 1397 - 21:55:57
اعتراض سوریه به تداوم جنایات ائتلاف آمریکایی

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه سوریه بار دیگر در نامه‌های جداگانه‌ به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان ، جنایات ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا در استان «دیرالزور» را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا، اواخر هفته گذشته به مناطقی در حومه دیرالزور حمله کردند که بر اثر آن 21 غیرنظامی  از جمله چهار کودک سوری کشته شدند. 
آمریکا و کشورهای همپیمان آن ، از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش ، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت قانونی سوریه ، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند و تا کنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را  به خاک و خون کشیده اند که چنین وضعیتی اعتراض افکارعمومی را در پی داشته است. 
تداوم جنایات آمریکا در حالی است که ترامپ در  پی ناکامی هایش  در سوریه و تحت فشار افکار عمومی در یک تصمیم نمایشی اعلام کرد که  تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گرفته است که این تصمیم به منزله فرار نیروهای آمریکایی از سوریه قلمداد شده است . اما چرخش 180 درجه ای همیشگی ترامپ در  اجرای سیاست هایش شامل تصمیم اخیرش نیز در خصوص سوریه نیز شده  است.
به گونه ای که تصمیم ترامپ به خروج فوری از سوریه جای خود را به خروج مرحله ای و زمان بندی شده از این کشور داده است  و این موضوع پشت پرده تصمیمات لحظه ای و  نمایشی و ضد و نقیض ترامپ در خصوص سوریه را نمایان تر کرده است. تحرکات آمریکا در سوریه در پی تصمیم ترامپ بیشتر به تغییر آرایش نظامی این کشور شبیه است و تنها چیزی که از آن منعکس  نمی شود موضوع خروج کامل از سوریه است. 
ترامپ با طولانی کردن موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه درصدد است تا این فرصت را داشته باشد تا  به بهانه های مختلف در آینده از اجرای آن  طفره رود.

ترامپ در سایه سیاست های نمایشی  درصدد است تا ضمن کاهش اعتراضات افکارعمومی به سیاستهای جنایت آمیز آمریکا در منطقه زمینه پیشبرد این  سیاست ها را نیز فراهم کند. چنین  سیاستی یعنی مشغول ساختن افکار عمومی به اقدامات نمایشی اساس کار ترامپ را تشکیل  می دهد و نتیجه سیاستهای ترامپ در عرصه بین المللی تشدید خشونت های هدایت شده و مدیریت شده از سوی آمریکا است.
تشدید کشتار غیرنظامیان در سوریه در اثر تحرکات ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش انعکاسی از همین موضوع است و مخاطرات سیاست  ترامپی را برای جامعه جهانی گوشزد می کند.
روزنامه الثوره سوریه در تحلیلی در این زمینه نوشته است : بار دیگر دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به فریبکاری و انتشار خبرهای ضد و نقیض روی آورده است که  یک بار عقب نشینی سریع نظامیانش از سوریه را مطرح می کند و بار دیگر تصمیم برای عقب‌نشینی را برای چند ماه دیگر به تاخیر می اندازد و تمدید می کند.
آمریکای شکست خورده و بحران زده در دوران ترامپ در  یک نوع سردرگمی عمیق فرو رفته است.  در ادامه این تحلیل به قلم احمد حماده آمده است : واشنگتن از سویی  مدعی مبارزه با داعش می شود ، در حالی که به اشکال و راه های مختلف سعی در ابقای این گروه تروریستی  دارد و در حالیکه جنگنده هایش تروریست های ادعایی را بمباران می کنند در عمل قربانیان همه از میان غیرنظامیان بی دفاع سوری هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 16 دی 1397 - 21:18:36