موضع گیری مجدد پمپئو علیه برنامه موشکی ایران

پنج شنبه 13 دی 1397 - 18:4:40
موضع گیری مجدد پمپئو علیه برنامه موشکی ایران

تهران- الکوثر: وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت تهران باید تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک از جمله موشک های ماهواره بر را متوقف کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پمپئو در بیانیه‌ای که با عنوان «هشدار در باره پرتاب ماهواره‌بر» صادر شده است، با طرح این ادعا که ماهواره‌برها از فناوری مشابه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌کنند، مدعی شد که پرتاب ماهواره‌بر به فضا در «تقابل» با قطعنامه 2231 است که از ایران «می‌خواهد» فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که در این قطعنامه از ایران خواسته شده است روی موشک‌هایی که «برای داشتن توانایی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند» کار نکند.

پمپئو مدعی شد: «این، شامل پرتاب ماهواره‌برهای فضایی هم می‌شود که از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که عینا مشابه فناوری مورد استفاده در موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های قاره‌پیماست. یک موشک قاره‌پیما با برد 10 هزار کیلومتر می‌تواند به ایالات متحده هم برسد.»

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به ادامه برنامه موشکی ایران پس از تصویب قطعنامه 2231، مدعی شد که این آزمایش‌ها «تأثیری بی‌ثبات‌کننده بر منطقه و فراتر از آن» دارد.

پمپئو در پایان بیانیه‌اش، افزود: «ایالات متحده بیکار نمی‌ایستد و نظاره‌گر سیاست‌های مخرب رژیم ایران که ثبات و امنیت بین‌المللی را در معرض ریسک قرار می‌دهد، نخواهد بود. به نظام ایران توصیه می‌کنیم در این پرتاب‌های تحریک‌آمیز تجدید نظر کرده و تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند تا با انزوای اقتصادی و دیپلماتیک بیشتر روبرو نشود.»

استناد وزیر خارجه آمریکا به قطعنامه 2231 در حالی صورت می‌گیرد که این کشور با نادیده انگاشتن همین قطعنامه که مهمترین بند آن درخواست از کشورها برای پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران بود، اردیبهشت ماه امسال از برجام خارج شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 دی 1397 - 18:4:31