انتقاد نماینده عراقی از برگزاری مراسم یادبود صدام در اردن

چهار شنبه 12 دی 1397 - 18:51:4
انتقاد نماینده عراقی از برگزاری مراسم یادبود صدام در اردن

بغداد - الکوثر : نماینده پارلمان عراق از اردن خواست با احترام به اراده ملت عراق، از برگزاری مراسم بزرگداشت برای دیکتاتور معدوم عراق و نشست هایی علیه این کشور خودداری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عالیه نصیف نماینده مجلس نمایندگان عراق همچنین اعمال فشار دولت و وزارت امور خارجه عراق به اردن را در این خصوص خواستار شد. 

نصیف در بیانیه ای تاکید کرد: "اردن روابط اقتصادی و تجاری بسیار مهمی با عراق دارد که برای اقتصاد اردن منافع بیشتری دارد، بنابراین عراق اهرم های فشار بیشتری در اختیار دارد تا با آن اردن را برای احترام گذاشتن به احساسات عراقی ها ملزم کند".

وی همچنین از اردن خواست به اراده ملت عراق احترام بگذارد و از برگزاری مراسم یادبود برای رژیم سابق (بعث) یا صدام (دیکتاتور معدوم عراق) یا میزبانی نشست هایی علیه عراق خودداری کند. 

وی افزود: "توجیهات دولت اردن برای چنین رفتاری به عنوان اقدامات شخصی قابل قبول نیست چرا که دستگاه امنیتی اردن می تواند مانع از برگزاری نشست هایی شود که به ملت عراق توهین می کند و شرکت کنندگان در چنین مراسمی را مجازات کند". 

وی در ادامه بر "لزوم اعمال فشار دولت و وزارت امور خارجه عراق به اردن در این خصوص " تاکید کرد. بنابراین گزارش، هر از گاهی در اردن مراسمی درباره صدام برگزار می شود و بارها میزبان نشست هایی درباره اوضاع عراق با حضور کسانی بوده است که در این کشور تحت پیگرد قضایی هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 12 دی 1397 - 16:19:25

دسته بندی :