درگیری بین گروه های تروریستی در غرب حلب

چهار شنبه 12 دی 1397 - 16:33:7
درگیری بین گروه های تروریستی در غرب حلب

بیروت - الکوثر : گروه های تروریستی در حومه غربی حلب بار دیگر با یکدیگر درگیر شدند و در نتیجه آن شماری از عناصر طرفین و چند غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به این درگیری ها اعلام کرد : هیأت تحریر الشام سال جدید میلادی را با تکمیل طرح سیطره کامل بر جاده بین المللی حلب به ادلب که در ماه های اخیر به دنبال آن بود، آغاز کرد. این گروه پس از آن که سال گذشته در سیطره بر کفر حلب در حومه غربی حلب ناکام ماند، به منطقه دارة العزة در همین منطقه که تحت سیطره جنبش نورالدین الزنکی یکی از گروه های وابسته به جبهه آزادیبخش ملی، بود حمله کرد.

هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) کشته شدن چهار تن از عناصر خود را در تیراندازی چند روز پیش در منطقه تل عاده که منبع آن را جبل دارة العزة دانست، بهانه کرد تا به این منطقه حمله کند و حملات خود را تا مناطق اطراف از جمله خان العسل گسترش دهد. بر عکس درگیری های سابق در کفر حلب، همه گروه های وابسته به جبهه آزادیبخش ملی به کمک جنبش نورالدین الزنکی آمدند و وارد درگیری ها شدند و گروه های احرار الشام و صقور الشام تجهیزاتی به محل درگیری ها در دارة العزة و اطراف آن ارسال کردند.

یکی از فرماندهان جبهه ملی معروف به حسام سلامه اعلام کرد فرمانده هیأت تحریر الشام معروف به ابومحمد الجولانی توافقی را که چند روز پیش به دست آمده بود نقض و برای اجرای برنامه های مشکوک ، به دارة العزة حمله کرد.

در درگیری ها بین طرفین شماری از عناصر آنها به هلاکت رسیدند و شماری غیرنظامی از جمله یک پرستار هم کشته شدند. از سوی دیگر شبکه خبری اباء وابسته به هیأت تحریر الشام تصاویری از سیطره نیروهای خود بر جبل برکة در دارة العزة پخش کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 12 دی 1397 - 16:17:39