نیروهای مسلح یمن: تجاوز ادامه یابد، از موشک‌های جدید رونمایی می‌کنیم

دو شنبه 10 دی 1397 - 22:10:52
نیروهای مسلح یمن: تجاوز ادامه یابد، از موشک‌های جدید رونمایی می‌کنیم

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن با ارائه کارنامه‌ای از دستاوردهای مقاومت این کشور در طول سال 2018 و اشاره به تداوم نقض آتش‌بس در «الحدیده» تاکید کرد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از سامانه‌های موشکی جدید در سال جدید میلادی رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (دوشنبه، 31 دسامبر)  طی یک کنفرانس خبری، به ارائه دستاوردهای مهم ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال 2018 و تبیین عدم جدیت ائتلاف سعودی در پایان دادن به جنگ کنونی در یمن و پایبندی به توافق آتش‌بس «الحدیده» پرداخت.

کارنامه دستاوردهای نیروی مقاومت یمن در سال 2018

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله، یمن، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح این کشور،گفت: نیروهای ما طی سال 2018، 689 عملیات حمله علیه ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن انجام داده‌اند. ما همچنین در این سال،  42 فروند جنگنده و پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کردیم.

عملیات‌ جاسوسی ائتلاف سعودی با هدف رصد پایگاه‌های نظامی و مقر فرماندهان یمنی در خاک این کشور، معمولا از طریق پهپادهای آن صورت می‌گیرد. در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیزطی سال‌های اخیر جنگ به پیشرفت‌های مناسبی در زمینه پدافندی دست یافته‌ و ده‌ها پهپاد جاسوسی از نوع پیشرفته را در مناطق مختلف شمال، غرب و مرکز یمن هدف قرار داده‌اند و حتی شماری از این پهپادها را در عمق خاک عربستان و در نزدیکی مرزهای یمن سرنگون کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت 38 عملیات هوایی انجام داده‌ایم و 100 عملیات موشکی و پرتاب 131 موشک بالستیک از دیگر دستاوردهای نظامی ما در سال 2018 است. نیروی دریایی ما نیز طی این سال، 6 عملیات انجام داده که هدف قرار دادن قایق‌ها و کشتی‌های جنگی امارات و عربستان از جمله آنهاست. هفت هزار و 148 عملیات کمین علیه نیروهای ائتلاف در جبهه‌های مختلف نیز در کارنامه مبارزه نیروهای یمنی در سال 2018، ثبت شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: در چهارمین سال جنگ یمن، نیروهای نظامی ما با تشکیلات نظامی مختلف و افرادی با تابعیت‌های مختلف مبارزه کردند و در این سال سامانه موشکی ما پیشرفته تر شد و سامانه‌های جدیدی را ایجاد کردیم. اکنون نیز ذخیره موشک‌های بالستیک ما بسیار مناسب است و تلاش برای تقویت توان موشکی و استراتژیک برای تغییر روند جنگ در آینده، همچنان ادامه دارد.

سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد: یگان پهیادی یمن نیز حضوری فعال در نبرد با متجاوزان ایفا کرد و در آینده نزدیک، غافلگیری‌های جدیدی برای دشمن دارد. اگر دشمن ما به برتری نظامی و اقتصادی و حمایت غربی و آمریکایی مباهات می‌کند ما نیز به شجاعت رزمندگانمان افتخار می‌کنیم. با تمام توان و جدیت نیز تلاش می‌کنیم تا جنگنده‌های ائتلاف را از آسمان یمن دور کنیم. در صورت تداوم تجاوز به یمن، در سال آینده از سامانه‌های موشکی جدیدی رونمایی خواهیم کرد.

بیش از 800 مورد نقض آتش‌بس الحدیده

سرتیپ یحیی سریع در ادامه این کنفرانس خبری با اشاره به تداوم نقض آتش‌بس در استان «الحدیده» از سوی ائتلاف سعودی، افزود: میزان نقض‌های صورت گرفته علیه آتش‌بسی که بر اساس توافق «استکهلم» در الحدیده، برقرار شده، تا نیمه شب گذشته از مرز 800 مورد عبور کرده است. از زمان آغاز آتش‌بس تا نیمه شب گذشته، 29 عملیات برای پیشروی، 74 عملیات برای تقویت نیروها، 3 عملیات برای نفوذ، یک حمله نظامی و 75 پرواز در آسمان استان الحدیده ثبت شده است.

وی گفت: اقدام دشمن در نقض مکرر آتش‌بس الحدیده، بیانگر عدم جدیت آن در پایبندی به توافق مذکور است. برخی طرف‌ها تاکید دارند که دشمن نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند و به دنبال راهی برای ناکام گذاشتن توافق صورت گرفته درباره الحدیده است. اما ما همچنان به منظور برقراری صلحی فراگیر و عادلانه به این توافق پایبندیم.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: کسانی که تلاش می‌کنند تا توافق آتش‌بس در الحدیده، شکست بخورد کسانی هستند که از تداوم تجاوز به یمن سود می‌برند زیرا از این راه ، همچنان پول دریافت می‌کنند. اما توافق آتش‌بس الحدیده، بوته آزمایشی است تا همه بفهمند که چه کسی به پایان یافتن رنج ملت یمن، اهمیت می‌دهد.


دو شنبه 10 دی 1397 - 20:45:41