عقب نشینی نیروهای وابسته به ترکیه از اطراف "منبج"

دو شنبه 10 دی 1397 - 13:50:38
عقب نشینی نیروهای وابسته به ترکیه از اطراف "منبج"

تهران- الکوثر: منابع خبری از عقب نشینی گروه های مسلح وابسته به ترکیه از اطراف شهر "منبج" Manbij در استان حلب شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   عقب نشینی گروه های مسلح وابسته به ترکیه از اطراف منبج در پی ورود ارتش سوریه به این شهر صورت گرفته است.

گروه های مسلح وابسته به ترکیه از جمله گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» اخیرا نیروهای خودر را به سمت "منبج" حرکت داده بودند تا به ترکیه برای اشغال این شهر کمک کنند.

فرماندهی کل ارتش سوریه روز جمعه در بیانیه ای از ورود یگان های ارتش این کشور به شهر منبج و اهتزاز پرچم سوریه بر فراز این شهر خبر داد.

یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه (ی.پ.گ) (شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه)، پیبشتر از دولت سوریه درخواست کرده بودند کنترل شهر منبج را در دست بگیرد و از آن ها در برابر "تهدیدات ترکیه" محافظت کند.

ترکیه چند روز پیش اعلام کرده بود، بزودی به همراه گروه های مسلح وابسته به خود، عملیات جدیدی را در شمال این کشور با هدف ادعایی مقابله با یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) انجام خواهد داد امام با ورود ارتش سوریه به این شهر از تصمیش عقب نشینی کرد.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه  روز جمعه مدعی شد آنکارا از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند. اردوغان همچنین گفت: منبج متعلق به سوریه است.

ترکیه تاکنون چندین بار به خاک سوریه تجاوز کرده است.

دمشق بارها عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه را اقدامی اشغالگرانه و نقض حاکمیت خود خوانده و آن را محکوم کرده است.

مجامع بین المللی و بسیاری از  دولت های بی طرف نیز حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه را محکوم  و خواستار پایان یافتن عملیات ارتش ترکیه در سوریه شده اند.

فرماندهی کل ارتش سوریه تصریح کرده است، امنیت کامل همه شهروندان سوری و دیگر افراد ساکن شهر منبج را تضمین می‌کند.


دو شنبه 10 دی 1397 - 12:58:16