نوری مالکی : خروج نظامیان بیگانه از عراق ، روزی استثنایی در تاریخ عراق است

یک شنبه 9 دی 1397 - 22:47:53
نوری مالکی : خروج نظامیان بیگانه از عراق ، روزی استثنایی در تاریخ عراق است

تهران - الکوثر : نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق ، خروج نیروهای بیگانه از عراق را در اواخر دسامبر سال 2011 ، روزی استثنایی در تاریخ معاصر این کشور دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق ، خروج نیروهای خارجی را روزی استثنایی در تاریخ معاصر عراق دانست و گفت : آنها که بر اعدام دیکتاتور، تظاهر به گریستن کردند و با عقب نشینی نیروهای خارجی مخالفت کردند و به تحریک فتنه پرداختند عامل سقوط موصل هستند.

مالکی اضافه کرد : این روزها، با سالروز دو رویداد برجسته در تاریخ عراق مواجهیم، اولین رویداد، اجرای حکم اعدام دیکتاتور عراق یعنی صدام در دسامبر 2006 و دیگری خروج نظامیان بیگانه از همه اراضی عراق در دسامبر 2011 است.

مالکی افزود: کاملا یقین داشتیم که هر گونه تاخیر در اجرای حکم اعدام دیکتاتور عراق حتی برای یک روز، به طور حتم باعث متواری شدن رئیس رژیم جنایتکار عراق یعنی صدام از زندان خواهد شد و بعدها این مساله با اسناد و مدارک ثابت شد. 

وی تاکید کرد: سر و صدا و ناراحتی برخی، از اجرای حکم اعدام در شب عید قربان با هدف سرپوش گذاشتن بر سناریوی عملیات فراری دادن صدام به خارج از عراق با کمک برخی طرف های داخلی و خارجی بود.

مالکی خاطر نشان کرد:عقب نشینی نیروهای خارجی روزی استثنایی در تاریخ معاصر عراق و به منزله یک روز ملی است، به طوری که مذاکره کننده عراقی توانست بدون هیچ بند یا الحاقیه محرمانه ای که برخی در صدد ترویج آن در داخل و خارج عراق هستند، نیروهای بیگانه را از همه اراضی عراق بیرون کند. آنها که با اعدام دیکتاتور عراق به دروغ گریستند و با خروج نیروهای خارجی مخالفت کردند و به تحریک فتنه های طائفه ای در داخل و خارج عراق پرداختند، عامل سقوط موصل بودند.

مالکی تاکید کرد: اسناد و مدارک و سناریوهای منطقه ای و بین المللی با هدف برنامه ریزی برای تجزیه کشورهای منطقه بر اساس دین، مذهب و نژاد ثابت کرد که گروه تروریستی داعش تنها پوششی برای تحقق طرح های شرورانه ضد عراق و کشورهای منطقه با هدف خدمت رسانی به رژیم غاصب صهیونیست بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 9 دی 1397 - 18:41:0

دسته بندی :