خالد البطش : عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، خیانت است

یک شنبه 9 دی 1397 - 8:1:0
خالد البطش : عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، خیانت است

تهران - الکوثر : خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ابراز شگفتی از اشتیاق برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد : هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی , زدن خنجر از پشت بر پیکر مسئله فلسطین و مقاومت آن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه العالم گفت : با وجود گذشت 12 سال از محاصره نوار غزه و هجوم گسترده آمریکا به قضیه فلسطین که با اعلام معامله قرن از سوی دونالد ترامپ و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی , تلاش برای نادیده گرفتن پرونده آوارگان فلسطینی و تقلیل شمار آوارگان فلسطینی از هشت میلیون به 40 هزار آواره و کاهش کمک ها به سازمان آنروا نمود یافت و با توجه به شتابزدگی و اشتیاق برخی از کشورهای عربی برای عادیسازی روابط با اسرائیل و شانه خالی کردن اغلب کشورهای عربی از حمایت ما ، چاره ای جز رویارویی مستقیم با دشمن هم با اسلحه و هم با حضور مسالمت آمیز مردم در صحنه برای مان باقی نمانده است تا صراحتا مخالفت خود را با اجرای معامله قرن ، انتقال سفارت آمریکا به قدس و ادامه محاصره ظالمانه علیه نوار غزه اعلام کنیم. 

وی افزود : ما به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز روی آوردیم تا از حق خود برای بازگشت به فلسطین دفاع و برای رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه تلاش کنیم. 

خالد البطش در مورد اشتیاق برخی کشورهای عربی برای عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت : معامله قرن و تلاش برای عادیسازی روابط با دشمن صهیونیستی , خنجر زدن از پشت به تاریخ و ملت فلسطین و محل معراج پیامبر اسلام (ص) و مکان تولد عیسی بن مریم (ع) است. ما شاهد هستیم کشورهای عربی دروازه پایتخت های خود را به روی بنیامین نتانیاهو و همسرش و وزرای اطلاع رسانی و فرهنگ او می گشایند و درباره عادی سازی روابط دو جانبه و قطار صلح و کانال بحرین و عادی سازی مناسبت های ورزشی و اقتصادی بحث و تبادل نظر می کنند. باید به برادران عرب بگوییم این شتابزدگی برای عادیسازی روابط با دشمن اسرائیلی چه معنایی دارد و به چه دلیلی است؟ ما به برادران خود در امت عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همه کشورهای عربی می گوییم ما یک امت واحد و فرزندان امت محمد و عیسی هستیم, پس چرا باید برای عادیسازی روابط با دشمن مشتاق باشیم؟ 

وی تاکید کرد : این یک فاجعه بزرگ است و در نهایت به تقویت اسرائیل و تلاش برای یافتن یک دشمن جایگزین و توجیه ناتوانی و شکست در مقابل دشمن اسرائیلی منجر می شود. حتی منافع خود کشورهای عربی نیز چنین اقتضا می کند عادیسازی روابط با دشمن صهیونیستی را متوقف سازند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 9 دی 1397 - 7:32:4