لاوروف: آمریکا به دنبال واگذاری مسئولیت خود به شرکایش است

جمعه 7 دی 1397 - 14:33:37
لاوروف: آمریکا به دنبال واگذاری مسئولیت خود به شرکایش است

تهران- الکوثر: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خارج کردن نظامیانش از سوریه در چارچوب واگذار کردن مسئولیتش به شرکا و متحدان خود در منطقه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس مشترک خبری با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در مسکو اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خارج کردن نظامیانش از سوریه در چارچوب واگذار کردن مسئولیتش به شرکا و متحدان خود در منطقه است.

وزیر خارجه روسیه درباره گفتگوی خود با همتای اردنی‌اش نیز گفت: گفتگو‌های نتیجه‌ بخشی داشتیم و در خصوص اوضاع سوریه، بر لزوم احترام به حاکمیت این کشور و همچنین بر اهمیت از سرگیری تماس‌های مستقیم بین سوریه و کشور‌های عربی تاکید کردیم.

لاروف با اعلام اینکه بازگشت آوارگان سوری به کشور خود، به حمایت و کمک‌های جامعه بین‌المللی نیاز دارد، گفت: درباره قضیه آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان گفتگو کردیم که آن‌ها نمی‌توانند به کمک‌های بشردوستانه دست یابند. 

او در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: بر اهمیت آغاز گفتگو بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی تاکید و در خصوص دودستگی بین جنبش‌های حماس و فتح در غزه و کرانه باختری ابراز نگرانی کردیم. از تلاش‌های مصر در خصوص آشتی گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.

ایمن الصفدی نیز در این نشست خبری گفت: هدف ما رسیدن به راه حل سیاسی است که به بحران در سوریه پایان دهد. رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه، مستلزم همکاری و هماهنگی با روسیه است.

او افزود: اردن بر مواضع ثابت خود درباره اهمیت وجود نقش مثبت کشور‌های عربی در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه تاکید می‌کند. ما خواهان همکاری با روسیه در خصوص قضیه اردوگاه الرکبان هستیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 7 دی 1397 - 14:33:19