حمايت مصر از سرکوب معترضان در سودان

پنج شنبه 6 دی 1397 - 23:46:18
حمايت مصر از سرکوب معترضان در سودان

تهران - الکوثر : در حالی که سودان در روزهای اخیر با اعتراضات علیه افزایش قیمت ها روبرو است و شماری از معترضان نیز کشته شده اند، ­وزیر امور خارجه مصر روز پنجشنبه حمایت خود را از دولت سودان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر و ژنرال عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات این کشور روز پنجشنبه و در میان اعتراضات گسترده در خارطوم و شهرهای دیگر برای مذاکره با عمر البشیر، رئیس جمهور سودان و دیگر مقامات سودانی وارد این کشور شدند.
شکری پس از دیدار با بشیر در کاخ ریاست جمهوری در خرطوم به خبرنگاران گفت: «مصر اطمینان دارد که سودان بر شرایط کنونی فائق می آید.» 
وی افزود: «مصر همانطور که از سیاست ها و چشم انداز آینده دولت سودان حمایت می کند همیشه آماده حمایت از سودان و مردم این کشور است.» 
از زمان آغاز اعتراضات از 19 دسامبر، شکری به عنوان اولین مقام ارشد از کشورهای عربی منطقه در حمایت از دولت سودان اعلام کرد «ثبات سودان به معنی ثبات مصر است.» 
سفر دو مقام ارشد مصری در حالی برگزار شده است که اعتراضات مردم سودان به درگیری های مرگباری با نیروهای پلیس ضد شورش منجر شده است. 
طبق اعلام مقامات سودانی تاکنون هشت معترض کشته شده اند. با این حال سازمان عفو بین الملل از کشته شدن 37 نفر خبر داده و آن را به نقل از «گزارش های معتبر» اعلام کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 6 دی 1397 - 22:41:3

دسته بندی :