مقصد بعدی نیروهای آمریکایی پس از ترک سوریه کجاست ؟

چهار شنبه 5 دی 1397 - 12:56:36
مقصد بعدی نیروهای آمریکایی پس از ترک سوریه کجاست ؟

بغداد - الکوثر : کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق اعلام کرد نیروهای آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کردند بدون اعلام قبلی وارد استان های اربیل ، الانبار و نینوا در عراق شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کریم المحمداوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس با اعلام این خبر گفت : توافق راهبردی شامل استقرار نیروهای رزمی در عراق صورت نگرفته و فقط شامل آموزش نیروهای امنیتی و مجهز کردن آنها به سلاح است. 

وی افزود: واشنگتن تلاش می کند تا پس از عقب نشینی از سوریه نظامیان خود را وارد عراق کند. 

پیشتر کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق اعلام کرده بود، انتقال نظامیان آمریکایی از سوریه به منطقه کردستان آن کشور بدون هماهنگی با دولت مرکزی بغداد اشغالگری و نقض حاکمیت عراق است. 

الحشد الشعبی عراق نیز اعلام کرد ، این نیرو آماده مقابله با هر خطر احتمالی  در نتیجه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه  است. 

«حیدر عادل» معاون عملیات نینوا هم از همکاری میان گروه‌های امنیتی ، جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی جهت برقراری امنیت در مرزهای مشترک عراق با سوریه خبر داد. 

عضو شورای استانی الانبار نیز در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت : ارتش آمریکا دو تاسیسات نظامی جدید در مناطق غیرمسکونی استان الانبار تاسیس کرده است. 

الدلیمی افزود : اولین پایگاه در شمال رمانه در منطقه القائم و در نزدیکی مرز سوریه و 360 کیلومتری رمادی ، مرکز استان غربی الانبار تاسیس شده است. دومین پایگاه نیز در شرق شهر الرتبه، حدود 310 کیلومتری غرب رمادی و در کمتر از 100 کیلومتری مرز سوریه قرار دارد. 
به گفته این مقام ظاهرا هدف از تاسیس این پایگاه های آمریکایی کمک به نیروهای عراقی برای تامین امنیت مرزهای کشور و جلوگیری از نفوذ نیروهای گروه تروریستی داعش بوده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 5 دی 1397 - 12:55:6