اتحادیه عرب: موضع ما درباره بازگشت سوریه به کرسی خود تغییر نکرده است

دو شنبه 3 دی 1397 - 15:50:14
اتحادیه عرب: موضع ما درباره بازگشت سوریه به کرسی خود تغییر نکرده است

تهران- الکوثر: معاون دبیرکل اتحادیه عرب امروز تأکید کرد که موضع این اتحادیه درباره بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب تغییری نکرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب امروز دوشنبه گفت که هیچ نشانه‌ای دال بر تغییر موضع اتحادیه عرب در خصوص بازگشت سوریه به کرسی خود در این اتحادیه وجود ندارد.

زکی در جمع خبرنگاران افزود که سفر «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان به دمشق نیز بدون هماهنگی با اتحادیه عرب صورت گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معاون «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب همچنین اظهار داشت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای ال بر تغییرات درباره سوریه و وضعیت تعلیق عضویت آن در اتحادیه عرب وجود ندارد اما در عین حال ما جلوی هر گونه تغییرات در دوره آینده را نمی‌گیریم.

پیش از این «سعد بن عمر» مدیر مرکز پژوهش‌های «القرن» عربستان سعودی گفته بود که همه طرف‌ها از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنند.

پارلمان عربی نیز اخیرا شورای اتحادیه عرب و بقیه موسسات عربی را به اقدام و هماهنگی برای بازگرداندن سوریه به فضای عربی فراخواند و بر ضرورت سهیم شدن در تحقق راه‌حل‌های سیاسی به منظور حفظ تمامیت ارضی سوریه و تأمین امنیت آن به دور از هر گونه منازعه و درگیری تأکید کرد.

اتحادیه عرب از سال ۲۰۱۱ در پی آغاز بحران در سوریه عضویت این کشور در این اتحادیه را تعلیق کرد و اکنون منابع دیپلماتیک بر این باور هستند که لغو تعلیق عضویت سوریه در موسسات اتحادیه عرب نیازمند موافقت شورای این اتحادیه است .


دو شنبه 3 دی 1397 - 15:21:9