تلاش پمپئو برای اطمینان خاطر دادن به مقامات عراقی

شنبه 1 دی 1397 - 15:55:14
تلاش پمپئو برای اطمینان خاطر دادن به مقامات عراقی

بغداد- الکوثر: وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بر پایبندی کشورش به مبارزه با داعش در عراق و سایر مناطق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، امروز شنبه در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، بر پایبندی کشورش به مبارزه با داعش در عراق و سایر مناطق تاکید کرد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از وحدت ملت عراق و تلاش‌های دولت این کشور برای حمایت از امنیت و جلوگیری از دخالت دیگران در امور کشور و تکمیل کابینه جدید اظهار داشت دولت آمریکا همچنان به مبارزه با داعش و تروریسم در عراق و سایر مناطق پایبند است.

نخست‌وزیر عراق نیز درباره تحولات مثبت جاری در کشور و تلاش برای تکمیل کابینه دولت که انتظار می‌رود در طول هفته آتی پیشرفتهایی داشته باشد، توضیحاتی ارائه داد.

عبدالمهدی تاکید کرد تحولات امنیتی در سوریه و دستیابی به راهکاری سیاسی در این کشور، رابطه مستقیمی با امنیت عراق و ثبات منطقه دارد. عراقی‌ها بیش از پیش بر ضرورت تثبیت و تقویت وحدت ملی و دفاع از حاکمیت و جلوگیری از دخالت‌های خارجی از امور داخلی کشورشان تاکید دارند.

گفتگوی تلفنی پمپئو با عبدالمهدی را می توان تلاشی برای اطمینان خاطر دادن به مقامات عراقی پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از سوریه دانست. این اقدام ترامپ‏، موجب بروز نگرانی هایی در بین متحدان منطقه‌ای واشنگتن درباره پایبندی مقامات آمریکایی به تعهداتشان شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 1 دی 1397 - 15:33:13

دسته بندی :