آزادي «چشم بشريت» پس از يک سال اسارت در عربستان سعودي !!

شنبه 1 دی 1397 - 0:0:40
آزادي «چشم بشريت» پس از يک سال اسارت در عربستان سعودي !!

تهران - الکوثر : عبدالقادر المرتضی رئیس سازمان ملی امور اسیران و مفقودین یمن جمعه به دیدن «بثینه» کودک یمنی که به «چشم بشریت» معروف شده است رفت. بثینه که در چارچوب توافق تبادل اسرا با رژیم عربستان سعودی آزاد شده است صبح جمعه به همراه خانواده عمویش به صنعا بازگشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، المرتضی از سلامتی بثینه الریمی و خانواده عمویش که از یمن ربوده شده و به خارج از این کشور منتقل شده بودند اطمینان حاصل کرد.

شبکه المسيره در گزارشي افزود : بثینه و خانواده عمویش حدود یک سال در خارج از یمن بودند که در این مدت با مشکلات زیادی به علت مخالفت با برائت به جنایتکاران سعودی در خصوص جنایتی که مرتکب شده بودند مواجه شدند.
بثینه شش ساله که تنها نجات یافته خانواده اش به شمار می رود و پس از بیرون کشیده شدن از زیر آوار خانه ویران شده شان توسط جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی در اوت 2017 ، تلاش می کرد یکی از چشمان خود را بازنگه دارد ، به چشم بشریت تبدیل شد. 
المرتضی گفت :« در مذاکرات شرط کردیم که همه ربوده شدگان و همه کسانی که تحت حصر خانگی قرار دارند باید آزاد شوند و ما می دانستیم که یمنیهای ربوده شده زیادی در عربستان سعودی هستند که یا در خود عربستان مقیم بودند و یا از یمن ربوده شده اند. بنابراین ما پس از آنکه نام بثینه و عموی او و فرزندان عمویش را ارائه کردیم با فشارهای زیادی مواجه شدند و می خواستند بر جنایتی که مرتکب شده اند سرپوش بگذارند و احساس کردند که برابر رسوایی بزرگی قرار گرفته اند و مجبور شدند آنها را حتی پیش از زمان آغاز تبادل اسیران آزاد کنند. ما بسیار خوشحالیم چرا که آنچه که می خواستیم آزادی آنها و آزادی اسیران و مفقودین بود.»  


وی افزود: سعودیها پس از آنکه آنها را ربودند و به عربستان سعودی منتقل کردند، همه آنها را تحت اقامت خانگی قرار دادند و پس از آن عموی بثینه برای مدت شش ماه در یکی از زندانهای عربستان سعودی قرار داشت چرا که از فروش (پرونده) برادر زاده اش خودداری می کرد. 
المرتضی از همه سازمانهای بین المللی و داخلی و همچنین رسانه ها خواست به دیدن این خانواده مظلوم بروند تا از ظلم و ستمی که به آنها شده است آگاه شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 30 آذر 1397 - 23:42:52