بشار الجعفری : غربیها به نقش مخرب خود در سوریه پایان دهند

جمعه 30 آذر 1397 - 8:46:39
بشار الجعفری : غربیها به نقش مخرب خود در سوریه پایان دهند

تهران - الکوثر : نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت نقش مخربی که برخی کشورهای شورای امنیت برای ایجاد بحران در سوریه داشته اند نباید نادیده گرفته شود.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار الجعفری در نشست شورای امنیت که با موضوع سوریه برگزار شد با بیان اینکه دمشق از هرگونه ابتکارعمل برای کمک به خروج سوریه از بحران استقبال می کند ، گفت : کشورش آماده مشارکت فعال در هرگونه تلاش صادقانه با هدف دستیابی به یک راه حل سیاسی است. 

الجعفری باتاکید براینکه نباید از نقش برخی کشورها در شورای امنیت برای بحران سازی در سوریه که به خاطر منافع و اهدافشان در منطقه صورت می گیرد، غافل بود، افزود : جامعه جهانی باید سوریه را در پایان دادن به حملات تروریستی و نابودی عناصر باقیمانده تروریست ها کمک کند. 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد : موفقیت هر روند سیاسی در سوریه نیازمند کار با دولت سوریه وهماهنگ کردن با آن است، زیرا این امر مستلزم تعهد  بین المللی برای از بین بردن بقایای تروریست ها وپایان حضور نیروهای خارجی غیر قانونی در اراضی سوریه است.

الجعفری اضافه کرد : برخی کشورهای غربی  التزام خود به حاکمیت سوریه ، استقلال وتمامیت اراضی سوریه را ادعا می کند در حالی که علیه خاک سوریه تجاوز می کنند و به دنبال اشغال آن هستند و به حمایت خود از تروریست ها وایجاد گروه های سیاسی که تنها هدف آن مسدود کردن راه حل سیاسی بحران است ، ادامه می دهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 30 آذر 1397 - 7:53:24