وزیر دفاع آمریکا استعفا کرد !

جمعه 30 آذر 1397 - 8:9:57
وزیر دفاع آمریکا استعفا کرد !

تهران - الکوثر : جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا گفت کناره گیری می کند تا ترامپ بتواند وزیر دفاعی که همسو با تفکرات خودش است انتخاب کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا و از نیروهای ثبات بخش کابینه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به طور ناگهانی استعفای خود را اعلام کرد و گفت ترامپ باید کسی را برای جانشینی او انتخاب کند که دیدگاه های نزدیکتری با خود داشته باشد.
ماتیس یک روز پس از آن استعفا کرد که ترامپ خبر از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه داد که سبب چرخش در سیاست واشنگتن در این کشور می شود. همچنین استعفای او در روزی صورت گرفت که مقامات آمریکا از بررسی خروج گسترده نیروهای آمریکایی از جنگ طولانی مدت افغانستان از سوی ترامپ خبر دادند.
ماتیس در نامه استعفای خود نوشت: «از آنجا که شما حق دارید وزیر دفاعی داشته باشید که در ارتباط با این موضوعات و دیگر مسائل همراستایی بهتری با دیدگاه های شما داشته باشد، معتقدم برای من بهتر است که از سمت خود کناره گیری کنم.»
ترامپ با اشاره به کناره گیری ماتیس از سمت خود در توئیتر گفت به زودی جانشینی برای وی انتخاب می کند.
ماتیس یکی از تازه ترین چهره ها در فهرست بلندبالای دولتمردانی است که از دولت ترامپ جدا یا کنار گذاشته می شوند.
بنابر اعلام اندیشکه بروکینگز، دولت ترامپ در میان دولت های پنج رئیس جمهور پیشین آمریکا شاهد بیشترین کناره گیری مقامات بلندپایه بوده است.
گفته می شد ماتیس و دیگر دستیاران امنیتی بلندپایه ترامپ با خروج نیروهای این کشور از سوریه مخالف بوده اند.
قانون گذاران آمریکایی نیز با این تصمیم ترامپ مخالفت کرده و خواستار بازنگری آن شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 30 آذر 1397 - 7:32:45