افشای دست داشتن امارات در ترور شخصیتهای یمنی در عدن

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 22:6:23
افشای دست داشتن امارات در ترور شخصیتهای یمنی در عدن

تهران - الکوثر : یکی از شخصیت های جنوب یمن که پیشتر عضو شورای نظامی نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی بود، فاش کرد امارات عربی متحده در ترورها در عدن دست دارد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عادل الحسنی که مدتی در زندان های امارات در عدن بوده است، در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت : اماراتی ها خواستار همکاری من با آنها و ترور شیخ احمد صالح العیسی معاون رئیس دفتر عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) شدند. 
الحسنی افزود : ابوخلیفه سعید افسر اماراتی ، من را مامور ترور العیسی در سفر او به عدن کرده بود. این افسر اماراتی به من گفته بود که مزدوران کلمبیایی من را برای این ترور با بمب یا سم آموزش خواهند داد. اماراتی ها برای نابودی مخالفان خود، شیوه های مختلفی داشتند. 
وی خاطر نشان کرد: ندیم الصنعانی مرد اول امارات در استان تعز و یکی از فرماندهان گردانهای ابوالعباس ترور شد. الصنعانی مسئول هماهنگی عملیات ترور در تعز بود و جعبه سیاه این گردانها محسوب می شد. الصنعانی بعضی از تروریست هایی را که به همراه ما در زندان بودند، برای اجرای عملیات مورد نظر خود به خدمت می گرفت. او ارتباط مستقیم با امارات داشت، اما پس از آنکه تبدیل به یک مهره سوخته شد، خود اماراتی ها او را ترور کردند. 
عادل الحسنی گفت : همه کسانی که بر زندان های سری در جنوب یمن و شکنجه در آنها نظارت دارند اماراتی یا مزدوران کلمبیایی هستند و هیچ یمنی آنها را همراهی نمی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 15:59:48