ضیف الله الشامی : حق یمن برای پاسخ به نقض آتش‌بس محفوظ است

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 22:6:3
ضیف الله الشامی : حق یمن برای پاسخ به نقض آتش‌بس محفوظ است

تهران - الکوثر : وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی حق این دولت برای پاسخ به نقض آتش‌بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی محفوظ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن با اشاره به تلاش ائتلاف متجاوز سعودی در ممانعت از بازگشایی فرودگاه صنعا افزود : دشمن می‌خواهد چنین القا کند که به آتش‌بس پایبند است. 

الشامی با اشاره به پایبندی دولت نجات ملی یمن به هرگونه توافقی حتی اگر ظالمانه باشد اظهار کرد : با توجه به اوضاع یمن، ایفای نقش مؤثر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای اجرای توافق آتش‌بس ضروری است. 

در تازه ترین جنایت متجاوزان، هواپیماهای جنگی و توپخانه  ائتلاف  سعودی خانه های اطراف فرودگاه الحدیده، مناطق مسکونی در جنوب کیلومتر 16 و محله الجامعه را هدف قرار دادند که به جان باختن یک یمنی و زخمی شدن دستکم 7 تن دیگر انجامید.

همزمان جنگنده ها و هواپیماهای جاسوسی متجاوزان به طور گسترده بر فراز شهر الحدیده و بخش های شرقی و غربی آن به پرواز درآمدند.

علیرغم اعلام اتش بس در الحدیده و پایبندی کامل انصار الله ، ارتش و کمیته های مردمی یمن به آن ، سعودیها و همپیمانان این رژیم همچنان به نقض توافقنامه اتش بس ادامه میدهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 14:42:41