ولید المعلم : اولویت دمشق آزادسازی ادلب است

سه شنبه 27 آذر 1397 - 8:44:15
ولید المعلم : اولویت دمشق آزادسازی ادلب است

دمشق - الکوثر : وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد اولویت دمشق ، آزادسازی استان ادلب از لوث وجود تروریستهاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد : تحولاتی که در جهان عرب از جمله سوریه صورت گرفته است عاملش وجود اختلال در اقدام کشورهای عربی است که باید تصحیح شود. 

معلم در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه دمشق افزود : سفر رئیس جمهور سودان عمر البشیر به سوریه گامی دیگر در چارچوب شکست محاصره تحمیل شده علیه سوریه است که ظاهرش پیاده کردن یک طرح امریکایی اما در حقیقت جز اجرای طرح صهونیستی نیست که هدفش لطمه وارد کردن به سوریه وتضعیف نقش آن در میادین عربی ومنطقه ای ؛ شمرده می شود.

المعلم در مورد اوضاع در شمال شرقی سوریه تاکید کرد : اصلا هیچ کسی در سوریه حتی حرف زدن درباره وجود موجویت مستقل یا فدرال قبول نمی کند وهیچ راهی دیگر جز بازگشت به وطن که اغوشش به روی تمام فرزندان خود را باز کرده نیست.

معلم افزود : دولت به دنبال اعمال کل حاکمیت خود بر تمام خاک جمهوری عربی سوریه است. 

وی  به اهمیت برگزاری نشست کمیته مشترک سوری وروسی در دمشق در هفته گذشته و نشست های مهم که به دنبال ایجاد یک راهبردی در حوزه های اقتصادی وفرهنگی واجتماعی که همسنگ روابط سیاسی ونظامی با روسیه باشد نیز اشاره کرد.

معلم گفت : کشورهای که علیه سوریه توطئه چینی کرده اند همچنان بهای سیاست های خود را می پردازند  واکنون دچار افزایش میزان بی کاری وتورم وتفرقه سیاسی واجتماعی درون این کشورها وبین خود این کشورها شده اند. 

ولید معلم خاطرنشان کرد : اولویت رهبری سوریه آزادسازی ادلب از چنگ گروه های تروریستی است.

وی به هماهنگی دائمی بین سوریه و روسیه در این خصوص اشاره کرد و گفت رئیس جمهور ترکیه رجب ادروغان وتروریست ها به توافق سوچی پایبند نبوده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 آذر 1397 - 8:23:52