چرا واکنش سازمان همکاری اسلامی به تصمیم استرالیا درباره قدس ضعیف بود؟

دو شنبه 26 آذر 1397 - 21:59:3
چرا واکنش سازمان همکاری اسلامی به تصمیم استرالیا درباره قدس ضعیف بود؟

بیروت- الکوثر: سازمان همکاری اسلامی که کاملا تحت سلطه رژیم سعودی قرار دارد و مواضع انفعالی در قبال مهمترین مسائل جهان اسلام اتخاذ می‌کند، واکنش ضعیفی به تصمیم اخیر استرالیا درباره قدس اشغالی از خود نشان داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای از محکوم کردن تصمیم  اخیر استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، خودداری کرد و فقط آن را گامی غیرقانونی و ناقض قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت دانست به ویژه قطعنامه 478 که از کشورهایی که هیئت‌های دیپلماتیک را در قدس مستقر کرده‌اند می‌خواهد آن را از این شهر مقدس خارج کنند.

دبیرخانه این سازمان در بیانیه خود آورده است: به موجب تمام قطعنامه های بین المللی، شهر قدس بخشی از سرزمین فلسطین اشغالی از سال 1967 میلادی است.

این سازمان با مردود خواندن هرگونه اقدام و تلاش در این زمینه ، آن را خدشه وارد کردن به وضعیت قانونی شهر قدس دانست و درباره پیامدهای خطرناک آن در تمام جنبه ها هشدار داد.  ‎

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود از استرالیا خواست تا در تصمیم خود بازنگری کرده و به تعهدات قانونی و سیاسی خود بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های بین المللی احترام بگذارد، قطعنامه هایی که در مقدمه آنها به طور کامل تشکیل کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 میلادی به پایتختی قدس شریف را به رسمیت شناخته است.

ناظران سیاسی، وجود دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در عربستان و حرکت اخیر بسیاری از کشورهای عربی به ویژه کشورهای خلیجی به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را علت ضعیف بودن واکنش سازمان همکاری اسلامی به اقدام خصمانه استرالیا علیه آرمان فلسطین می‌دانند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 آذر 1397 - 21:42:22