پایکوبی وزرای عرب در جشن نامگذاری "پایتخت رسانه های عربی" در ریاض

دو شنبه 26 آذر 1397 - 12:36:27
پایکوبی وزرای عرب در جشن نامگذاری "پایتخت رسانه های عربی" در ریاض

در حالی که پرونده ترور جمال خاشقچی همچنان علیه عربستان باز است، وزرای رسانه شماری از کشورهای عربی در جشن نامگذاری ریاض به عنوان "پایتخت رسانه های عربی" در این شهر گرد هم آمده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  به رغم اینکه عربستان همچنان با اتهامات گسترده ای درخصوص وجود خفقان سیاسی و نقض حقوق بشر از سوی مجامع بین المللی مواجه است، شماری از وزرای رسانه ای کشورهای عرب زبان به ریاض سفر کرده اند تا در جشن اطلاق "پایتخت رسانه ای جهان عرب" به پایتخت عربستان، مشارکت کنند.

اتحادیه عرب در بیانیه ای اعلام کرده است که وزارت رسانه عربستان متولی برگزاری این جشن در ریاض است و شماری از "شخصیت های رسانه ای برجسته عرب زبان" و وزرا و مسئولان رسانه ای کشورهای عضو اتحادیه عرب در این جشن که قرار است امروز، دوشنبه(26 آذرماه) برگزار شود شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که در چهل و نهمین نشست وزرای رسانه کشورهای عضو اتحادیه عربی در ماه می سال جاری میلادی ریاض به عنوان"پایتخت رسانه ای جهان عرب در سال 2018-2019 " انتخاب شده است.

بر این اساس می توان گفت که تصمیم فوق به رغم اینکه عربستان همواره با اتهامات نقض حقوق بشر مواجه بوده است، پیش از ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود به دست گماشته های این رژیم در کنسولگری عربستان در استانبول اتخاذ شده است، اما پافشاری بر این تصمیم از سوی اعضای اتحادیه عرب، پس از ترور خاشقچی و درست در زمانی که سران سعودی همچنان نتوانسته است از بار اتهامات وارده درخصوص نقش داشتن در این ترور شانه خالی کند، به خوبی نشانگر آن است که تا چه اندازه برخی از کشورهای عربی سر تسلیم و تعظیم در برابر عربستان فرود آورده اند.

این در حالی است که عربستان همچنان با صدها اتهام درخصوص نقض آزادی بیان و زندانی کردن فعالان رسانه ای و مدنی و ممنوع الکاری خبرنگاران از سوی سازمان های بین المللی و منطقه ای مواجه است و رسانه ها در این کشور عملا به مالکیت حکومت سعودی در آمده و هیچ گونه استقلالی ندارند.

علاوه بر اینکه صدها فعال مدنی و رسانه ای همچنان در زندان های آل سعود به سر می برند تازه ترین و برجسته ترین جنایتی که سران سعودی علیه این قشر مرتکب شده به مساله ترور جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در تاریخ 10 مهرماه سال جاری در استانبول بازمی گردد که بارها از سوی مجامع بین المللی سیاسی و مدنی محکوم شده است.


دو شنبه 26 آذر 1397 - 12:35:1