ایران برای از سرگیری سفرهای عمره شرط گذاشت!

یک شنبه 25 آذر 1397 - 11:15:39
ایران برای از سرگیری سفرهای عمره شرط گذاشت!

تهران- الکوثر: رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران گفت لازمه از سرگیری عمره مفرده این است که طرف عربستانی امنیت کامل زائران ایرانی را فراهم کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علیرضا رشیدیان در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما پیش از عزیمت به عربستان به دعوت وزیر حج عربستان سعودی به منظور گفتگو درباره مراسم حج گفت: اساسی ترین موضوع در مذاکرات بحث حفظ امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی است که همیشه جزء مطالبات سازمان حج و زیارت از مقامات سعودی بوده است. وی افزود: امیدواریم امسال هم با تفاهم و همکاری که با وزارت حج عربستان سعودی در رابطه با حج 1404 داریم بتوانیم با رفع مشکلات سنوات قبل، حجی توأم با عزت، کرامت و امنیت برای حجاج ایرانی داشته باشیم.

همچنین بخوانید:

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت تمام شده سفر حج

وی اضافه کرد: سعودی ها باید همکاری های لازم را داشته باشند تا ما در سطوح سیاسی بتوانیم بحث حمایت از اتباع ایرانی را در زمان حضورشان در خاک عربستان داشته باشیم.

رشیدیان گفت: هماهنگی ها در حوزه تأمین مسکن، حمل و نقل و اسکان زائران جزء مسائل جدی است و به دلیل اینکه ما در طول سال در عربستان حضور نداریم، این هماهنگی ها باید در زمان فشرده تری به نسبت دیگر کشورها انجام شود که امیدواریم در این سفر بتوانیم مقدمات اعزام هیأت های مسکن، حمل و نقل و تغذیه مان را به عربستان شروع کنیم.

وی در خصوص از سرگیری عمره مفرده نیز گفت: از سرگیری عمره بیشتر به طرف سعودی بستگی دارد، به دلیل اینکه در سال های گذشته مشکلاتی برای معتمرین ایرانی به وجود آمده بود، طرف سعودی می بایست به مسأله تأمین امنیت لازم و تعهدات لازم نسبت به بحث آرامش، عزت و کرامت زائران ایرانی تعهد کامل بدهد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از طرف دیگر از سرگیری عمره مفرده لازمه اش این است که طرف عربستانی تمهیدات و همکاری های لازم را داشته باشد تا ما در سطوح سیاسی بتوانیم بحث حمایت از اتباع ایرانی را در زمان حضورشان در خاک عربستان داشته باشیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 آذر 1397 - 11:15:32