رفتار داعش گونه نایب رئیس کنست : سر رهبران حماس را ببرید!

شنبه 24 آذر 1397 - 20:44:1
رفتار داعش گونه  نایب رئیس کنست :  سر رهبران حماس را ببرید!

تهران- الکوثر: مقام صهیونیست گفت باید محمود عباس و معاونش محمود العالول را ترور کرد و سرشان را برید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سیاستمداران اسرائیلی در اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه فلسطینی‌ها با هم به رقابت می‌پردازند و دعوت به گرفتن انتقام از فلسطینی‌ها و رهبران‌شان را مطرح می‌کنند. این بار یک عضو کنست (پارلمان اسرائیل) گفته است، باید محمود عباس و معاونش محمود العالول را ترور کرد.

به گزارش ایسنا، اورن حازان، نایب رئیس کنست رژیم صهیونیستی و عضو حزب تندروی لیکود در اظهاراتی گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود العالول، معاون رئیس جنبش فتح باید ترور شوند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حازان خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آقای نتانیاهو ، شما امروز نخست وزیر دولت اسرائیل هستید و شما باید آماده تلافی باشید، تخریب منازل و تعقیب "موش و گربه‌ها" در پشت خرابه‌ها سودی ندارند و باید انتقال فلسطینیان از مکانی به مکان دیگر را متوقف و سیاست ترور را از سر بگیرید.

وی در اظهارات خصمانه خود علیه رهبری فلسطین گفت: ما باید سرهای رهبران حماس را قطع کنیم و سرهای بریده آن‌ها را در چاه‌های عمیق بیندازیم به جای اینکه مدام جوانان‌مان را به خاطر عملیات آنها دفن کنیم. من ترجیح می‌دهم فاشیست و نژادپرست توصیف شوم به جای اینکه برادران و خواهران‌مان را دفن کنیم.

این در حالی است که ده‌ها تن از شهرک‌نشینان عصر پنج‌شنبه در نزدیکی شهرک "جفعات اساف" واقع در شرق رام‌الله تجمع کردند و با آتش زدن تصاویر محمود عباس خواستار ترور وی شدند.

در همین راستا، عبدالإله الاتیری،  عضو شورای انقلابی جنبش فتح در واکنش به اقدامات تحریک آمیز اسرائیل برای ترور محمود عباس خاطرنشان کرد: جنبش فتح و ملت فلسطین با تمام قدرت و با تمامی ابزارهای لازم با رژیم اشغالگر مقابله خواهند کرد.

سازمان ملل نیز به این دعوت به ترورها واکنش نشان داد و پوسترهایی که افراط گرایان اسرائیلی در کرانه باختری برای تحریک به ترور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نصب کرده بودند را " اقداماتی غیرمسؤولانه" توصیف کرد.

فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: هرگونه تهدید به ترور رؤسای کشورها اقدامی "غیرمسئولانه" است.

وی افزود: آنچه از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم این است که میزان شدت سخنان خصمانه را کاهش دهند.

فرستاده ترامپ نیز در توئیتی به زبان عربی هرگونه تحریکات علیه محمود عباس را محکوم کرد.

جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه پس از انتشار پوسترهایی در کرانه باختری در زمینه تهدید به ترور محمود عباس آن را محکوم کرد.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تمامی انسان‌های دوستدار صلح باید اینگونه اقدامات را محکوم کنند.


شنبه 24 آذر 1397 - 13:42:34