نتانیاهو: اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عمان را گرفتیم!

دو شنبه 19 آذر 1397 - 18:16:16
نتانیاهو: اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عمان را گرفتیم!

تهران- الکوثر: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان به شرکت هواپیمایی «ال عال» اسرائیل اجازه عبور هواپیماهایش را از حریم هوایی عمان داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست با اعلام این خبر افزود: اوایل سال جاری، عمان و عربستان به شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» اجازه دادند تا پروازهای رفت و آمد به اسرائیل از حریم هوایی کشورشان انجام گیرد. عربستان هنوز به شرکت هواپیمایی اسرائیل اجازه پرواز در حریم هوایی خود را نداده است، و بدون جواز ریاض، اجازه حق پرواز عمان به اسرائیل نمادین است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد سلطان قابوس این اجازه را در سفر اخیر وی به عمان داده است.
نتانیاهو اعلام کرد اکنون پرواز بر فراز چاد و مصر امکان پذیر است. چاد کشوری است که اسرائیل با آن روابط دیپلماتیک ندارد اما رئیس جمهوری آن دو هفته پیش به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود.
وی گفت یکی از مهمترین مسیرهای هوایی اسرائیل به سمت هند است و هواپیمایی ایر ایندیا هر روز پرواز مستقیم رفت و برگشت بر فراز عربستان برای رسیدن به اسرائیل انجام می دهد.
چند روز پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود قصد دارد روابط پنهانی با عربستان را پیش از برگزاری انتخابات در اسرائیل به صورت رسمی و علنی در آورد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


دو شنبه 19 آذر 1397 - 16:57:33

دسته بندی :