اندیشمند مصری: بنی امیه بنیانگذار جعل احادیث در اسلام است

دو شنبه 19 آذر 1397 - 16:31:5
اندیشمند مصری: بنی امیه بنیانگذار جعل احادیث در اسلام است

تهران- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر مصر از بنی امیه به عنوان خاندانی یاد کرد که از پیامبر اسلام (ص) کینه به دل داشتند و پایه گذار جعل احادیث در اسلام بودند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد در برنامه «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: وقتی در احادیث صحیح بخاری تامل می کنیم متوجه می شویم بنی امیه تشکیلاتی ایجاد کردند که هیچ کار و ماموریتی جز خلق احادیث و نسبت دادن آنها به پیامبر خدا (ص) نداشتند. در کتاب صحیح بخاری حدیثی است به نقل از یوسف ابن ماهک که می گوید مروان بن حکم از طرف معاویه حاکم حجاز بود و بالای منبر به سخن گفتن درباره یزید فرزند معاویه پرداخت به طوری که مردم را تشویق می کرد بعد از مرگ معاویه با یزید بیعت کنند. در همین حال عبدالرحمان بن ابی بکر برخاست و به مروان گفت چطور بالای منبر از یزید بن معاویه سخن می گویی و مردم را به بیعت با او دعوت می کنی در حالی که همه می دانند او میمون باز و سگ باز است و مشروب می خورد و از فاسدان است.

استاد عبدالسلام افزود: به دنبال این سخنان، مروان به نگهبانان دستور داد عبدالرحمان بن ابی بکر را دستگیر کنند. او هم گریخت و مروان از بالای منبر با اشاره به عبدالرحمان گفت این مصداق همان کسانی است که در قرآن آمده است به پدر و مادرشان توهین می کنند.

این استاد دانشگاه الازهر گفت: مسلمانان اعم از ساکنان مکه و ساکنان مدینه با منصوب شدن شخصی مثل یزید برای خلافت مخالف بودند زیرا او را شخصی فاسد و فاسق و بی ادب و بدرفتار می دانستند. روا نیست که مسلمانان شخصیتی مثل (امام) حسین را رها کنند و برای بیعت سراغ جوانی بروند که به شرابخواری و عربده کشی و فسق و فجور معروف است. این روایت و روایات مشابه نشان می دهد بنی امیه در دلهایشان از ابی بکر و پیامبر اسلام (ص) کینه به دل داشتند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 آذر 1397 - 15:48:13