شیخ نعیم قاسم : هر آنچه در یمن رخ می دهد جنایت سعودی - آمریکایی است

یک شنبه 18 آذر 1397 - 19:6:21
شیخ نعیم قاسم : هر آنچه در یمن رخ می دهد جنایت سعودی - آمریکایی است

بیروت - الکوثر : معاون دبیرکل حزب الله لبنان ، عربستان سعودی را بخشی از طرح آمریکایی دانست و تصریح کرد : وجود این خاندان حاکم و تسلط بر اموال عمومی و سرقت آن ، سرپوشی برای باج خواهی های آمریکاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ نعیم قاسم افزود : دولت عربستان سعودی بر پایه ظلم ، پول ، سلطه گری و قدرت بنا شده و از همین رو عربستان سعودی سیطره بر یمن را حق خود می داند. 

شیخ قاسم گفت : به اعتقاد من هر آنچه که عربستان سعودی در یمن به آن دست می زند ، جنایت هایی سعودی - آمریکایی است. برجسته شدن ماجرای جنجالی قتل جمال خاشقجی به خاطر حساب های داخلی در آمریکا و اروپا است اگر نه اگر کسی میان این پرونده و جنایتی که در یمن انجام می شود مقایسه کند ، باید از بیش از سه سال پیش و نه الان از خود حرکتی نشان می داد. 

شیخ قاسم درخصوص موضوع داخلی لبنان نیز اظهار داشت : همچنان در رابطه با تشکیل دولت در لبنان منتظر تصمیم سعد الحریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه هستیم.  انتظار این است که در مورد مطالبه فراکسیون سنی های مستقل که شامل 6 نماینده اهل سنت در پارلمان می شود او گام مناسبی بردارد و یکی شان را به عنوان وزیر معرفی کند. 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : اگر نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه این را تصمیم بگیرد ، طی یکی دو روز دولت لبنان تشکیل خواهد شد و وزرا معرفی می شوند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 18 آذر 1397 - 18:24:6