تاکيد خالد مشعل بر ادامه مقاومت برابر اشغالگران

سه شنبه 13 آذر 1397 - 20:6:21
تاکيد خالد مشعل بر ادامه مقاومت برابر اشغالگران

تهران - الکوثر : رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس, تاکید کرد برای مقابله با اشغالگران باید از هر دو شیوه مقاومت و سیاست استفاده کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خالد مشعل در سخنرانی خود که به صورت ویدئوکنفرانس در همایش شورای دانشجویان دانشگاه اسلامی در غزه پخش می شد, گفت: عده ای با بحث بر سر اینکه راه مقاومت بهتر است یا حرکت در مسیر سیاسی, وقت تلف می کنند و اینطور جلوه می دهند که فقط باید یک راه را انتخاب کرد. نباید نگاه نخ نما شده به مقاومت یا سیاست داشته باشیم و بر اساس بعضی رفتارهای اشتباه قضاوت کنیم.
مشعل افزود: مقاومت بخشی از غریزه هر موجود زنده ای است و ملت ها برای اثبات حق خود برای مقاومت در برابر اشغالگران, به مدرک نیاز ندارند. سیاست برای بهره برداری از تلاش های مقاومت و به نتیجه رساندن این تلاش ها نقش اساسی دارد. سیاست است که می تواند با کارآیی بیشتری, رویارویی با اشغالگران را مدیریت و در این راه از مقاومت استفاده کند.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت سیاسی باید مبتنی بر ارزش ها باشد و می تواند منافع و اصول را در کنار یکدیگر قرار دهد. اگر مسئله مقاومت دفاعی باشد, نباید به توازن قدرت نگاه کرد. با توجه به حضور اشغالگران, بحث داخلی بر سر مقاومت قابل قبول نیست, اما مدیریت مقاومت به توافق ملی نیاز دارد.
خالد مشعل گفت: مقاومت توانست در گذشته در انتخابات مشروعیت به دست بیاورد. مقاومت همچنین از مشروعیت حمایت مردمی برخوردار است. مقاومت باید قوی باشد و بتواند شراکت ملی ایجاد کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 آذر 1397 - 20:3:57