روحانی تکرار کرد: اگر ما نفت صادر نکنیم، دیگران هم نمی توانند صادر کنند!

سه شنبه 13 آذر 1397 - 12:17:46
روحانی تکرار کرد: اگر ما نفت صادر نکنیم، دیگران هم نمی توانند صادر کنند!

تهران- الکوثر: رییس جمهور ایران اعلام کرد آمریکا بداند اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، هیچ نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی که به شاهرود سفر کرده است در جمع مردم این شهر گفت: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ما ملت ایران است. امروز روزی است که برای اولین بار بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم آمریکا، به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته‌ایم.

وی گفت: آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود، به دنبال تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان بود که موفق نشد.

رییس‌ جمهور با طرح این سوال که چرا امروز آمریکا از ملت ایران و ایرانی‌ها عصبانی است؟ گفت: ایران قدرتمند و غیرقابل تحمل برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و ملت ایران در مقابل آنان سر فرود نیاورده و نخواهد آورد.

رئیس جمهور همچنین گفت: آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از فروش نفت باز می‌دارد و ایران را در مبادلات تجاری با دنیا منزوی می‌کند. آمریکا اعلام کرد به دنبال دستیابی به اهدافش در منطقه است.

وی افزود: ملت بزرگ ما ثابت خواهد کرد که پیروز این نبرد خواهد بود. آمریکا بداند ما نفتمان را خواهیم فروخت. قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد؛ بداند اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

روحانی تصریح کرد: آمریکا می خواهد رابطه ما را با جهان تضعیف کند، اما امروز نسبت به هر زمان دیگری با کشورهای همسایه از قبیل ترکیه و عراق، پاکستان و افغانستان، عمان، قطر، کویت، آذربایجان و ارمنستان روابط صمیمانه تری داریم و خواهیم داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 آذر 1397 - 12:17:17