فرار تروریست های «جبهه النصره» و «کلاه سفیدها» از ادلب به ترکیه

سه شنبه 13 آذر 1397 - 10:47:37
فرار تروریست های «جبهه النصره» و «کلاه سفیدها» از ادلب به ترکیه

دمشق- الکوثر: منابع آگاه در استان ادلب سوریه اعلام کردند برخی از سرکرده‌های جبهه النصره به همراه شماری از عناصر گروه تروریستی «کلاه سفیدها» به ترکیه گریخته‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گفته این منابع، سرکرده‌های نظامی و میدانی به همراه شماری از مسئولان موسوم به «هیئت شرعی» النصره توانستند با کمک قاچاقچیان انسان، از طریق شهر «سرمدا» وارد خاک ترکیه شوند. این منابع اعلام کردند که عملیات مذکور با توافق شماری از نیروهای مرزبانی ترکیه صورت گرفت.

گفته می‌شود که عناصر النصره پیش از فرار، مبالغ هنگفتی از «خزانه» این گروه خارج کردند و پیش از این نیز از طریق فروش زمینها و منازل ساکنان ادلب و همچنین فروش آثار باستانی سوریه مبالغ مالی زیادی به دست آورده بودند.

به گفته این منابع، شماری از عناصر تشکیلات موسوم به کلاه سفیدها نیز هفته گذشته توانستند به ترکیه فرار کنند. این افراد پیش از فرار ۵۰۰ هزار دلار را که از طرف یک کشور غربی برای این گروه به عنوان کمک مالی فرستاده شده بود، سرقت کرند.

منابع خبری دوشنبه اعلام کردند جبهه النصره و گروههای تروریستی «حزب ترکستانی» و «داعش» در استان ادلب دست به جابجایی تجهیزات نظامی و اعزام نیرو زده‌اند.

النصره تجهیزات نظامی به جبهه «سهل الغاب» واقع در استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه ارسال کرد و این تجهیزات با هماهنگی و همکاری عناصر حزب ترکستانی وارد این مناطق شد.

جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) همچنین شماری از نیروهای ویژه خود را به این مناطق اعزام کرد که تروریستهای چچنی، ازبک و بلژیکی بودند. داعش نیز بیش از ۵۰۰ نفر از عناصر خود را به جبهه سهل الغاب اعزام کرد.

ظاهرا ارسال این  حجم از تجهیزات و اعزام این تعداد نیرو، پس از شنیده شدن خبرهایی صورت گرفته است که از نیت ارتش سوریه برای آغاز عملیات علیه تروریستها در سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه حکایت دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 آذر 1397 - 10:47:4