تروریست ها برای حمله شیمیایی جدید آماده می شوند

جمعه 9 آذر 1397 - 19:34:23
تروریست ها برای حمله شیمیایی جدید آماده می شوند

تهران - الکوثر : رئیس مرکز روسی کمک به آشتی گروه های متخاصم در سوریه گفت شبه نظامیان و تروریستهای جبهه النصره در حال آماده شدن برای اقدام تحریک آمیز جدید با استفاده از مواد شیمیایی در سوریه هستند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرگئی سولوماتین با اعلام این خبر افزود :« طبق اطلاعات بدست آمده توسط مرکز آشتی ملی از منابعی در منطقه عاری از تنش در ادلب سوریه، تروریستهای گروه هیئت تحریر الشام (گروه جبهه النصره که در روسیه گروه غیرقانونی شمرده می شود) قصد دارند تا با استفاده از مواد سمی اقدام تحریک آمیز دیگری انجام دهند. شبه نظامیان 60 مخزن پر از مواد شیمیایی بسیار سمی نامشخص را از مناطق جسرالشغور، کفر زیتا و سراقب به منطقه غیرنظامی منتقل کرده اند. این مخازن توسط کارشناسان شیمیایی عرب زبان از یک کشور اروپایی همراهی می شوند».  
به گفته این مقام روسی، این اقدامات تحریک آمیز انتظار می رود شهر «محرده»- شهری در استان حماه با جمعیت عمدتا مسیحی- و نیز دالان انسانی در نزدیکی شهر «ابوالظهور» در استان ادلب را هدف قرار دهد.  
رئیس مرکز ملی آشتی روسیه در سوریه در ادامه گفت که گروههای مسلح غیرقانونی فعال در منطقه عاری از تنش ادلب همچنان به نقض آتش بس ادامه می دهند.  
به گفته سولوماتین ، نمایندگان مرکز آشتی روسیه در جلسه کمیته برای اجرای توافق در زمینه ایجاد منطقه عاری از تنش ادلب شرکت داشتند.  
وی گفت: در این نشست به بررسی مسائل سیاسی و وضعیت اجتماعی- اقتصادی در منطقه غیرنظامی ادلب و نیز مسائل حصول اطمینان از عملکرد منطقه عاری از تنش ادلب پرداخته شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 9 آذر 1397 - 14:58:38